Over Design thinking & corporate communicatie

Design thinking & corporate communicatie

Ontdek de kansen én ken de beperkingen

Dit CommunicatieCollege is een bijzonder initiatief van vier organisaties die hun krachten en expertise hebben gebundeld: TU Delft, Erasmus Universiteit Rotterdam, HollandSpoor en het Centrum Strategische Communicatie.

Design thinking is hip and happening: design thinking in één dag, design bootcamp, design masterclass - you name it. Design thinking heeft ogenschijnlijk de belofte in zich om de problemen in onze VUCA-wereld (Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous) te lijf te kunnen. Maar wat is design denken nu eigenlijk? Hoe werkt het? Wat zijn de kansen en beperkingen? Is het gewoon een andere naam voor een creatieve sessie of is het meer dan dat? In deze bijeenkomst laten communicatiebureau HollandSpoor, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam gezamenlijk de reikwijdte van het ontwerpend denken zien voor corporate communicatie.

Maarten van der Sanden (TU Delft), Michel Kok (HollandSpoor) en Joep Cornelissen (Erasmus Universiteit Rotterdam) nemen je mee naar de theorie en praktijk van ontwerpen. Gezamenlijk gaan zij in op de vraag: welke rol kan design thinking spelen in de strategische corporate communicatiepraktijk van alledag? En wat vraagt dit vervolgens van het leiderschap en van de professional?

In het college besteden zij aandacht aan de basis van ontwerpen als proces, de methode en enkele tools. Design thinking is hearts on, minds on en hands on. Zij laten zien wat wolken, het ademhalingssysteem van vissen en Pier & Oceaan van Mondriaan te maken hebben met corporate communicatie en leiderschap.

Wat ervaar jij als je een communicatiestrategie moet opstellen? Durf je het aan om alle registers van je kennis en ervaring open en in te zetten? Vind je het niet erg om in het duister te tasten en vind je het interessant en spannend om te zoeken? Kun je itereren en afscheid nemen van ideeën? Durf je een besluit te nemen? Probeer je muziek, kunst, plakken en knippen, vouwen, kleuren, om je nieuwe strategie handen en voeten te geven? Denk je vaak, ‘oh verrek, dat is het!’. Ja? Dan biedt dit college je veel inspiratie om ontwerpdenken te gaan toepassen bij het maken van jouw (corporate) communicatiestrategie.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 130,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden:  65,00
Young Logeion: € 32,50
Niet-leden: € 130,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 24 maart 2019.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen