Over Online communicatie in de publieke sector

Online communicatie in de publieke sector

Over digitale toegankelijkheid, Customer Obsession en zakelijk vloggen

Deze Tweedaagse Vakimpuls wordt georganiseerd door de themagroep Online Communicatie – Cascadis, en is inclusief overnachting en maaltijden!

In de publieke sector draait het om de burger: wetten zijn er voor de burger; informatie is er voor de burger én ook de communicatie is gericht op de burger. Dagelijks wordt er hard gewerkt om burgers goed te informeren of gesprekken tot stand te brengen waarbij het belang van online kanalen toeneemt. Hoe bereik je de doelgroep effectief via online kanalen, welke online middelen zet je in en op welk moment? Hoe kun je op basis van data je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken? Tijdens deze Tweedaagse Vakimpuls ga je met specialisten aan de slag op het gebied van digitale toegankelijkheid, Customer Obsession én zakelijk vloggen, zodat je als online professional weer helemaal up-to-date bent.

Digitale toegankelijkheid
Digitale toegankelijkheid gaat over bruikbaarheid en bereikbaarheid van digitale informatie en diensten voor iedereen. Voor mensen met een beperking, die bijvoorbeeld slechtziend zijn of een motorische beperking hebben, bevatten websites vaak veel obstakels waardoor het voor hen lastig is om de online informatie te gebruiken. Dit jaar gaat er een nieuwe wetgeving in die ervoor moet zorgen dat websites, apps, intranetten en documenten van de publieke sector voldoen aan de internationale toegankelijkheideisen. Hoe bereid je jouw organisatie voor op deze nieuwe wetgeving? Met welke stappen maak je het verschil en zorg je dat je íedereen bereikt? Iacobien Riezebosch, politicoloog en mede-eigenaar van Firm Ground, verzorgt een workshop waarin je zelf een vraag of een casus aan kunt dragen en waar je vervolgens mee aan de slag gaat.

Customer Obsession
Vervolgens leert Guy Stratermans,partner bij Customer Carewords van Gerry McGovern, je de facetten van de zogenaamde ‘Customer Obsession’; hoe word je geobsedeerd door je klanten en niet door je concurrenten? Het is een methode om te bepalen wat het belangrijkst is voor je doelgroep, waarin data een belangrijk aspect is. Stratermans legt uit hoe je data en bezoekersgedragingen verzamelt en analyseert, geeft je hiervoor tips, technieken en bespreekt valkuilen. Hoe kun je op basis van data je website, app of intranet optimaliseren? En op welke manieren test je dit? Een middag waarin theorie gekoppeld wordt aan de praktijk.

Zakelijk vloggen
Na een heerlijk ontbijt, start de tweede dag die in teken staat van zakelijk vloggen. Want zakelijk vloggen is populair; zo vlogt minister De Jonge, maar ook de burgemeester van Almere. Steeds meer overheden ontdekken dat vloggen een slimme manier is om de doelgroep te bereiken. Hoe maak je een goede vlog? En hoe spreek je de beoogde doelgroep aan? Gerda van Galen, specialist in content en videocontent, gaat met je aan de slag om een eerste vlog te maken.

Wil jij intensief aan de slag gaan met je online skills en kunnen sparren met vakgenoten van andere organisaties? Schrijf je dan snel in voor deze Tweedaagse Vakimpuls, er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!

Cascadis was voorheen de beroepsvereniging van online professionals in de (semi-)publieke sector en is sinds 1 juli 2018 gefuseerd met Logeion. Cascadis organiseerde voorheen 'masterclasses', deze activiteiten worden overgenomen door de themagroep Online Communicatie – Cascadis van Logeion.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 1.000,00

Kostenoverzicht:
Leden:  575,00
Niet-leden: € 1.000,00

Prijzen zijn exclusief btw, inclusief overnachting, lunch (2x), diner en ontbijt. 

Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 31 augustus 2018. 

Let op: er geldt een maximum van 16 deelnemers. Het minimum aantal deelnemers ligt op 12 deelnemers.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen