Logo Zoeken
Online

Online communicatie in de publieke sector

maandag 24 september 2018 van 09:30 uur tot 21:00 uur dinsdag 25 september 2018 van 07:30 uur tot 16:00 uur

Locatie

Kontakt der Kontinenten
Amersfoortsestraat 20
3769 AS Soesterberg
Cascadis-masterclass_705x220.jpg

In de publieke sector draait het om de burger: wetten zijn er voor de burger; informatie is er voor de burger én ook de communicatie is gericht op de burger. Dagelijks wordt er hard gewerkt om burgers goed te informeren of gesprekken tot stand te brengen waarbij het belang van online kanalen toeneemt. Hoe bereik je de doelgroep effectief via online kanalen, welke online middelen zet je in en op welk moment? Hoe kun je op basis van data je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken? Tijdens deze Tweedaagse Vakimpuls ga je met specialisten aan de slag op het gebied van digitale toegankelijkheid, Customer Obsession én zakelijk vloggen, zodat je als online professional weer helemaal up-to-date bent.

Deze Tweedaagse Vakimpuls wordt georganiseerd door de themagroep Online Communicatie – Cascadis, en is inclusief overnachting en maaltijden!

In de publieke sector draait het om de burger: wetten zijn er voor de burger; informatie is er voor de burger én ook de communicatie is gericht op de burger. Dagelijks wordt er hard gewerkt om burgers goed te informeren of gesprekken tot stand te brengen waarbij het belang van online kanalen toeneemt. Hoe bereik je de doelgroep effectief via online kanalen, welke online middelen zet je in en op welk moment? Hoe kun je op basis van data je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken? Tijdens deze Tweedaagse Vakimpuls ga je met specialisten aan de slag op het gebied van digitale toegankelijkheid, Customer Obsession én zakelijk vloggen, zodat je als online professional weer helemaal up-to-date bent.

Digitale toegankelijkheid
Digitale toegankelijkheid gaat over bruikbaarheid en bereikbaarheid van digitale informatie en diensten voor iedereen. Voor mensen met een beperking, die bijvoorbeeld slechtziend zijn of een motorische beperking hebben, bevatten websites vaak veel obstakels waardoor het voor hen lastig is om de online informatie te gebruiken. Dit jaar gaat er een nieuwe wetgeving in die ervoor moet zorgen dat websites, apps, intranetten en documenten van de publieke sector voldoen aan de internationale toegankelijkheideisen. Hoe bereid je jouw organisatie voor op deze nieuwe wetgeving? Met welke stappen maak je het verschil en zorg je dat je íedereen bereikt? Iacobien Riezebosch, politicoloog en mede-eigenaar van Firm Ground, verzorgt een workshop waarin je zelf een vraag of een casus aan kunt dragen en waar je vervolgens mee aan de slag gaat.

Customer Obsession
Vervolgens leert Guy Stratermans,partner bij Customer Carewords van Gerry McGovern, je de facetten van de zogenaamde ‘Customer Obsession’; hoe word je geobsedeerd door je klanten en niet door je concurrenten? Het is een methode om te bepalen wat het belangrijkst is voor je doelgroep, waarin data een belangrijk aspect is. Stratermans legt uit hoe je data en bezoekersgedragingen verzamelt en analyseert, geeft je hiervoor tips, technieken en bespreekt valkuilen. Hoe kun je op basis van data je website, app of intranet optimaliseren? En op welke manieren test je dit? Een middag waarin theorie gekoppeld wordt aan de praktijk.

Zakelijk vloggen
Na een heerlijk ontbijt, start de tweede dag die in teken staat van zakelijk vloggen. Want zakelijk vloggen is populair; zo vlogt minister De Jonge, maar ook de burgemeester van Almere. Steeds meer overheden ontdekken dat vloggen een slimme manier is om de doelgroep te bereiken. Hoe maak je een goede vlog? En hoe spreek je de beoogde doelgroep aan? Gerda van Galen, specialist in content en videocontent, gaat met je aan de slag om een eerste vlog te maken.

Wil jij intensief aan de slag gaan met je online skills en kunnen sparren met vakgenoten van andere organisaties? Schrijf je dan snel in voor deze Tweedaagse Vakimpuls, er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!

Cascadis was voorheen de beroepsvereniging van online professionals in de (semi-)publieke sector en is sinds 1 juli 2018 gefuseerd met Logeion. Cascadis organiseerde voorheen 'masterclasses', deze activiteiten worden overgenomen door de themagroep Online Communicatie – Cascadis van Logeion.

Over de sprekers

Gerda-vanGalen_200x200.jpg

Gerda van Galen

Gerda van Galen is specialist in content en videocontent. Ze helpt bedrijven en organisaties op het gebied van contentmarketing en zakelijk vloggen. Ook is ze spreker, trainer en auteur van boeken over zakelijk vloggen en contentmarketing.
Guy-Stratermans_200x200.jpg

Guy Stratermans

Guy Straterman is partner van Gerry McGovern en is initiatiefnemer van de CustomerCentricIndex.com. Hij werkt voor o.a. Spar Nederland, Natuurmonumenten, Mazda Europe, Stage Entertainment en Diabetesvereniging Nederland. Als consultant helpt Straterman organisaties bij data-driven design. Hij geeft de bezoeker een gezicht en komt op voor de rechten van deze gebruiker: een snelle gebruiksvriendelijke online ervaring. Door cijfers en statistieken van bezoekers op een website, intranet of app te vertalen naar concreet surfgedrag kunnen aandachtspunten, hiaten en bottlenecks geïdentificeerd en aangepakt worden. Vaak wordt er gebruik gemaakt van kwalitatieve en kwantitatieve bezoekersonderzoeken, bestaande datasets en usability research. Om de meerwaarde binnen organisaties aan te tonen wordt steevast begonnen met het vaststellen van doelstellingen en Key Performance Indicatoren teneinde de vooruitgang voor een organisatie inzichtelijk te maken.
Iacobien-Riezebosch_200x200.jpg

Iacobien Riezebosch

Expertise over digitale toegankelijkheid heb je niet altijd zelf in huis. Iacobien Riezebosch heeft zich helemaal ingeleefd in de digitale toegankelijkheid. Zij helpt organisaties bij het opbouwen van kennis en bij het opstellen van de plannen van aanpak voor digitale toegankelijkheid. Iacobien is ervaren als geen ander op dit thema.

Kontakt der Kontinenten

Amersfoortsestraat 20
3769 AS SOESTERBERG
Bekijk op Google Maps

Het Kontakt der Kontinenten is een conferentie- en studiecentrum en gemeentelijk monument op de Utrechtse Heuvelrug. 

Routebeschrijving auto
Let op! We adviseren om te navigeren naar: Richelleweg 1, 3769 AZ Soesterberg. Je komt dan uit bij de inrit van Kontact der Kontinenten. 

Vanuit Amersfoort - A28 richting Utrecht, afrit 4 (Soest-Soesterberg), einde afrit rechts.
Vanuit Utrecht - A28 richting Amersfoort, afrit 4 (Soest-Soesterberg), einde afrit links.|
Je bevindt je nu op de Richelleweg. Ga twee keer bij de verkeerslichten rechtdoor, na 100 meter links bevindt zich de inrit.

Parkeren
Er is een grote parkeerplaats met ruim 200 plaatsen bij het conferentiecentrum. Parkeren is gratis.

Routebeschrijving openbaar vervoer
Wij adviseren om naar Amersfoort CS te reizen. Vanaf het NS-station Amersfoort vertrekt normaal gesproken vier keer per uur een bus naar het Kontakt der Kontinenten. De buslijnen 52 en 56 doen hier 9 tot 11 minuten over en stoppen voor de deur bij de halte Kontakt der Kontinenten. Zie www.9292.nl voor de dienstregeling.

Prijzen

Niet-Leden
€ 1.000,00

Kostenoverzicht:
Leden:  575,00
Niet-leden: € 1.000,00

Prijzen zijn exclusief btw, inclusief overnachting, lunch (2x), diner en ontbijt. 

Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 31 augustus 2018. 

Let op: er geldt een maximum van 16 deelnemers. Het minimum aantal deelnemers ligt op 12 deelnemers.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.