Trending now: Woordvoerders onder druk door social media?
dinsdag 3 april 2018 van 14:30 uur tot 18:30 uurLocatie
NieuwspoortLange Poten 10
2511 CL Den Haag
Over de sprekers
-
Annelou van Egmond
Annelou van Egmond werkt al 12 jaar 'voor eigen rekening en risico' als strategisch communicatie adviseur en woordvoerder van bewindspersonen en CEO's van (beursgenoteerde) ondernemingen. Zij maakt deel uit van de Communicatie Pool van het ministerie van AZ. In haar vrije tijd is zij de laatste ruim 10 jaar nauw betrokken bij alle verkiezingscampagnes van D66. De laatste 7 jaar is Annelou eindverantwoordelijk - zowel strategisch, als operationeel en financieel - als lid van het Landelijk Bestuur met de portefeuille Communicatie & Campagnes. -
Bartho Boer
Bartho Boer is sinds 2020 Chief Corporate Brand, Communications & CSR bij KPN. Daarvoor was hij ruim vijf jaar Directeur Communicatie & Corporate Affairs bij NS en werkte hij onder meer als hoofd Bestuursvoorlichting bij de gemeente Amsterdam voor burgemeester Cohen en Van der Laan. Bartho was onder meer voorzitter van de Adviesraad APV van Logeion, gaf colleges Strategische Communicatie aan Nyenrode en schreef de afgelopen 7 jaar columns voor Communicatie Magazine en vakblad C. Bartho is als toezichthouder lid van de Raad van Commissarissen van Delft Support (sinds 2018) en de Port of Amsterdam (sinds 2023). -
Hanneke de Korte
Hanneke de Korte is Directeur Marketing en Communicatie bij de Gemeente Utrecht. Haar expertise ligt bij het communicatief vertalen van complexe politieke en maatschappelijke vraagstukken. Eerder was zij hoofd Media bij de Gemeente Den Haag en vervulde zij diverse functies op de afdeling Media & Communicatie van Reclassering Nederland. -
Jaap de Bruijn
Jaap de Bruijn is stakeholdermanager bij Coöperatie VGZ, eerder was hij hier manager mediarelaties en social media. Daarnaast is hij freelance auteur bij BBNC Uitgeverij. Hij publiceerde titels met betrekking tot social media: Facebook for Dummies, Social media for Dummies en Instagram for Dummies. Jaap is voorzitter van het Logeion Trendteam. -
Jaap van Zessen
Jaap van Zessen adviseert nieuwsmedia en organisaties hoe ze hun online doelen kunnen halen. Hij was 7 jaar lang chef digitaal bij AD.nl en zorgde ervoor dat de eigen verhalen van 1.200 journalisten in de vorm van artikelen, video’s en podcast bij zoveel mogelijk mensen werden bezorgd. Een belangrijk onderdeel van die groei was de inzet van distributiekanalen en het beter online positioneren van de verschillende redacties en bekende gezichten van het AD zoals Angela de Jong en Özcan Akyol. Hij was jarenlang panellid bij het Mediaforum, geeft trainingen en adviseert nu als zelfstandige allerlei media en organisaties en tekent mee aan (social) media strategieën. -
Rocco Mooij
Rocco Mooij is zelfstandig ondernemer. Hij was jarenlang hoofdredacteur van het blad Communicatie en Communicatieonline. De afgelopen drie jaar was hij als algemeen hoofdredacteur bij Adfogroep verantwoordelijk voor de integratie van de drie (online) titels Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie. Hij is vanaf de start inhoudelijk verantwoordelijk voor het jaarlijkse Communicatiecongres. Naast zijn journalistieke werk, is hij actief als moderator, speechwriter, mediatrianer en helpt hij organisaties om de kwaliteit van hun redactionele content te verbeteren.
Kostenoverzicht:
Logeion-leden: € 42,50
Young Logeion: € 21,25
Leden NVJ: € 42,50
Niet-leden: € 85,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 26 maart 2018.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.