70 jaar

Over Overheidscommunicatie 2025: van newsroom tot afdeling klantcontact & interactie

Overheidscommunicatie 2025: van newsroom tot afdeling klantcontact & interactie

Een werksessie over de veranderende wereld van klantcontact

Inclusief het boek 'Van buiten naar binnen, klantcontact en interactie met het publieke domein' van auteurs Frank de Goede, David Kok en Ewoud de Voogd.

Steeds meer gemeenten vertonen interesse in newsrooms. Tegelijkertijd worstelen teamleiders en hoofden Communicatie van lokale overheden met de bredere vraag hoe je de organisatie meer van buiten naar binnen kunt laten werken. En de online mogelijkheden om met inwoners, buurten en groepen belanghebbenden samen te werken groeien snel. Is een newsroom daar dan het antwoord op? Of moeten we het eens serieuzer gaan aanpakken? Op 23 mei geeft David Kok, één van de auteurs van het boek 'Van Buiten naar Binnen', een werksessie omtrent het nieuwe boek.

De taken en rollen van de afdeling Communicatie rekken op. Online media en het contact met inwoners, buurten en belanghebbenden lopen steeds meer door elkaar heen. Online en offline, tijdens en buiten kantoortijden. De relatie tussen gemeente en de inwoner verandert.

Een bericht op Facebook was bij een gemeente aanleiding voor een interne discussie met een verrassende uitkomst. Het bericht was niet alleen een melding over de openbare ruimte, maar bleek gelijk ook een symptoom van een structureel probleem in een buurt. En het was een bericht van een betrokken inwoner. De werelden van klantcontact, participatie en communicatie kwamen in dat ene bericht samen.

De nieuwe verwevenheid van klantcontact en interactie, de snelheid en kansen van online media voor participatie en de aard van de huidige vraagstukken van een afdelingshoofd of teamleider Communicatie, maken dat wij stellen dat er een nieuw vertrekpunt nodig is. De wereld van klantcontact, communicatie en participatie komt samen. Wij verwachten zelfs dat met alleen een afdeling Klantcontact & Interactie een gemeente in staat is om organisatiebreed een converserende, samenwerkende gemeente te worden.

Tijdens deze werksessie neemt David Kok je op een interactieve manier mee door het boek 'Van buiten naar binnen, klantcontact en interactie in het publieke domein' dat onlangs verschenen is. Met elkaar verkennen we de ontwikkelingen en krijg je praktische handvatten om in de eigen organisatie een samenhangende visie op dienstverlening, communicatie en participatie in 2025 op te stellen, met kennis van de impact daarvan en de inrichtingskeuzes die daaruit volgen.

Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 85,00

Kostenoverzicht:
Leden: 42,50
Logeion Young Professionals: € 21,25
Niet-leden: € 85,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 15 mei 2017.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen