Over Webinar: Transparantie in interne communicatie

Webinar: Transparantie in interne communicatie

Hoe ga je om met de luide roep om openheid?




Komend seizoen start Logeion met drie interactieve webinars over interne communicatie. Dit doen we in een bijzondere samenwerking met Company Webcast, Involve en Dagvoorzitter.nl.

Als je niet open bent, wek je als organisatie al snel de indruk dat je iets te verbergen hebt. Dat er verborgen agenda’s zijn, er lijken in de kast liggen. Dat er schimmige activiteiten plaatsvinden die beter niet in de openbaarheid kunnen komen. En dat wil je als organisatie voorkomen want dat geeft ‘gedoe’, zowel extern als intern.

Piet Hein Coebergh, lector Hogeschool Leiden, partner bij Coebergh PR, is de hoofdgast. Voor zijn boek 'Grenzen aan transparantie' sprak hij met diverse opinieleiders van buiten het vak. In dit webinar vertaalt hij zijn bevindingen naar praktische adviezen voor interne communicatieprofessionals. Onder leiding van Hans Etman (Dagvoorzitter.nl) gaan we in gesprek met Bas van Glabbeek (Involve) en Eric Lagerwey (Rabobank). De praktische implicaties voor interne communicatie staan in dit webinar centraal, je ontvangt handreikingen en tips & tricks om vraagstukken rondom transparantie als communicatieprofessional het hoofd te bieden.

Transparantie heeft een positieve connotatie. Je legt niet alleen verantwoording af aan stakeholders, maar toont ook bereidheid om in gesprek te gaan en laat mee kijken in de organisatiekeuken. Goed voor je reputatie, je geloofwaardigheid en het vertrouwen en goed voor je beeld als werkgever. En wie wil dat niet?

Het is dan ook niet verrassend dat veel organisaties claimen transparant te zijn of dat in ieder geval nastreven.

Die claim roept direct prangende en praktische vragen op voor (interne) communicatieprofessionals:

  • Doe je met meer transparantie ook meer of juist andere beloftes? Kan en wil je die beloftes wel op alle terreinen waarmaken en bewijzen, waar trek je eventueel de grens?
  • Als transparantie een uitgangspunt is geworden van de corporate strategie, hoe zorg je dan voor consistentie? Het credo ‘Practice-what-you-preach’ is in de praktijk soms ver te zoeken.
  • Realiseert de directie/bestuurskamer zich voldoende wat de impact is van een claim als transparantie als het gaat om impliciete/expliciete communicatie? Welke onderdelen komen daar allemaal bij kijken? En is het wel de opdracht van interne communicatieprofessionals om de beloftes waar te maken?

Nooit eerder deelgenomen aan een webinar? Meer informatie over deze vorm kun je hier vinden.


Dit webinar wordt mede mogelijk gemaakt door:


Kun je niet op dit tijdstip? Meld je dan toch aan. Je kunt het webinar dan op een later tijdstip bekijken.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticketsoort Prijs
Niet-Leden € 50,00

Kostenoverzicht:
Leden: € 25,00
Logeion Young Professionals: € 12,50
Niet-leden: € 50,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 28 juni 2016.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.