Logo Zoeken
Online

BE BETTER & TELL IT

dinsdag 9 november 2021 van 16:00 uur tot 17:00 uur
Naamloos-2.jpg

De samenleving verwacht sociale betrokkenheid van organisaties. En medewerkers zijn op zoek naar sociaal betrokken bedrijven. Dus dan denk je: laat als organisatie zien waar je staat in de wereld en hoe je bijdraagt aan een betere toekomst. En laat zien hoe je bijvoorbeeld medewerkers ruimte biedt om vrijwilligerswerk te doen.

De samenleving verwacht sociale betrokkenheid van organisaties. En medewerkers zijn op zoek naar sociaal betrokken bedrijven. Dus dan denk je: laat als organisatie zien waar je staat in de wereld en hoe je bijdraagt aan een betere toekomst. En laat zien hoe je bijvoorbeeld medewerkers ruimte biedt om vrijwilligerswerk te doen.

Maar als je er als organisatie te hard over roept dan loop je het risico om door je stakeholders direct op de vingers getikt te worden. En wantrouwen is het laatste wat je wilt. Hoe vertel je op een goede manier jouw verhaal? Welke best practices zien we? En waar ging het minder goed? En hoe bepalen we het verschil daartussen?

Dit webinar is een eerste aanzet voor een zoektocht naar een nieuwe communicatiemoraal en een uitweg uit de paradox. Doe je als organisatie het goede als je je waarden in de schijnwerpers zet? En in welke mate mag of moet je daarover vertellen? Welke twijfels heb jij als communicatieprofessional om over de maatschappelijke betrokkenheid van je organisatie te communiceren. In het webinar Be better & Tell it vertellen vakgenoten hier open over en gaan hier graag over met je in gesprek.

Met bijdragen van Paul Stamsnijder (Reputatiegroep), Monique de Bree (Vereniging NOV/Good Busy) en ABN-AMRO Foundation.

Logeion organiseert dit webinar ism Vereniging NOV/Good Busy. 

Good Busy (initiatief van Vereniging NOV - branchevereniging van vrijwilligerswerk) Community voor ondernemers die goed willen doen in de samenleving door de vrijwillige inzet van hun medewerkers. Dit is een initiatief van NOV binnen het Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet 2021 met de intentie om daarna te blijven voortbestaan.

 

Over de sprekers

Monique de bree 220x220.jpg

Monique de Bree

Monique de Bree is werkzaam bij Vereniging NOV, de brancheorganisatie voor vrijwilligerswerk in Nederland. Zij is Programmaleider Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet en samen met Esther Hofstede initiatiefnemer van de community NOV-Good Busy.
Paul Stamsnijder.jpg

Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder is oprichter van de Reputatiegroep, bestuursadviseur, toezichthouder en auteur van o.a. 'Stakeholdermanagement: start met wie' (2016) en 'Purpose: het verhaal van de moraal' (2019). Begin 2020 publiceerde hij over de maatschappelijke opdracht van de communicatieprofessional.

Prijzen

Niet-Leden
€ 17,50

Kostenoverzicht:
Leden: € 0,00
Young Logeion: € 0,00
Niet-leden: € 17,50

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 1 november 2021. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.