Over In 7 stappen naar een succesvolle newsroom

In 7 stappen naar een succesvolle newsroom

Steeds meer organisaties kiezen ervoor zelf nieuws te maken en te publiceren op de eigen online mediakanalen. Maar ook landelijke en regionale nieuwsredacties maken graag gebruik van nieuwscontent die kant-en-klaar wordt aangeboden. Een goed ingerichte ‘newsroom’ is de centrale spil in dit proces.

Het schoolvoorbeeld is de newsroom van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). Rik Rensen is een van de grondleggers. Hij transformeerde de traditionele communicatieafdeling van het CBS in een professionele nieuwsredactie, die dagelijks de Nederlandse media voorziet van nieuwswaardige content.

Na een introductie 'zelf nieuws maken' door Angelique van Trirum (Videonieuwsbericht) vertelt Rik uit eigen ervaring wat ervoor nodig is om als organisatie zelf nieuws te regisseren en daarmee de regie te voeren op de reputatie. Hoe komt zo’n proces tot stand en welke keuzes moet je maken?

Vervolgens gaan we in op hoe je dan zelf nieuws maakt. Hoe maak je gebruik van vaste nieuwsmomenten? Hoe reageer je op actuele berichtgeving? En hoe haak je in op relevante thema’s? Herkenbare formats en slimme programmering doen de rest.

Deze sessie wordt uitgezonden vanuit de Videonieuwsbericht studio in Hilversum.

Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 35,00

Voor deze Online Vakimpuls is de Logeion-waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 17,50
Young Logeion: € 10,00
Niet-leden: € 35,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 19 mei 2021. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.