Logo Zoeken
Online

Fanstrategie: verrassende inzichten in theorie en praktijk - Wil Michels

donderdag 11 maart 2021 van 15:30 uur tot 16:45 uur
Fanstrategie_705x220.jpg

Succesauteur en docent Wil Michels gaat in op zijn nieuwste boek Fanstrategie, dat eind 2020 verscheen. Aan de hand van verschillende voorbeelden uit de praktijk laat hij je zien hoe je een fanstrategie ontwikkelt en succesvol in de praktijk brengt. 

Daarnaast deelt Logeion-directeur André Manning zijn ervaringen met de fanstrategie uit de de periode dat hij in de VS woonde. Hij gaat in op voorbeelden uit de sport en muziek en ook hoe hij de inzichten van Wil Michels toepast op Logeion.

In dit Online College gaat succesauteur en docent Wil Michels in op zijn nieuwste boek Fanstrategie, dat eind 2020 verscheen. Aan de hand van verschillende voorbeelden uit de praktijk laat hij je zien hoe je een fanstrategie ontwikkelt en succesvol in de praktijk brengt. Centraal daarin staat de fanpyramide waarin vier niveaus worden onderscheiden: van buitenstaanders naar volgers, naar fans en uiteindelijke superfans.

Daarnaast deelt Logeion-directeur André Manning zijn ervaringen met de fanstrategie. Tijdens de periode dat hij in de VS woonde, heeft André ervaren hoe een succesvolle fanstrategie in elkaar zit. André gaat in op voorbeelden uit de sport en muziek en ook hoe hij de inzichten van Wil Michels toepast op Logeion.

Natuurlijk is er tijdens dit College voldoende ruimte voor vragen en discussie met elkaar.

(Deze sessie wordt niet opgenomen)

Over de sprekers

andre-manning.jpg

André Manning

Al ruim twintig jaar in het vak; een ervaren communicatieprofessional kun je André Manning wel noemen. Na een lange, internationale carrière bij Philips waar hij uiteindelijk de hoogste communicatiefunctie vervulde, stapte hij over naar Booking.com. Tijdens deze periode leerde hij de ins -en outs van e-commerce platforms en hoe daar een communicatiefunctie op in te richten. Vervolgens verbreedde hij zijn kennis en inzichten bij achtereenvolgens Akzo, het in Zurich gevestigde Australische verpakkingsbedrijf Amcor en de Nederlandse AFM. André was directeur van Logeion, de Nederlandse beroepsvereniging voor communicatieprofessionals, met de opdracht om de vereniging te laten groeien en het ondersteunende bureau verder te professionaliseren. Eind 2021 ging hij naar Tata Steel Nederland en werd daar hoofd Communicatie & Public Affairs; een boeiende functie in turbulente tijden.
wil zww-178_2.jpg

Wil Michels

Wil Michels verstaat als geen ander de kunst om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Hij is auteur van Handboek Communicatie, Communicatiestrategie en Fanstrategie. Twee jaar nam hij de tijd om zijn favoriete strategie uit te werken: de Fanstrategie. Wil is directeur van zijn communicatiebureau en docent bij diverse opleidingsinstituten. Voor professionals en teams verzorgt hij inspirerende workshops over communicatiestrategie.

Prijzen

Niet-Leden
€ 50,00

De Logeion-waardebon is geldig voor dit Online College.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 25,00
Young Logeion: € 12,50
Niet-leden: € 50,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 3 maart 2021. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.