Over Als niemand meer luistert : Overlevingsstrategieën voor communicatieprofessionals in het selfie-tijdperk prof. dr. Mark Deuze

Als niemand meer luistert : Overlevingsstrategieën voor communicatieprofessionals in het selfie-tijdperk prof. dr. Mark Deuze

Van Markenlezing 2015

Hoe spreek je mensen aan in een digitale cultuur waarin niemand meer luistert? Hoe ontwikkel je je carrière in de media waar trends en ontwikkelingen zich sneller opvolgen dan je tijd hebt om je aan te passen? In de Van Markenlezing 2015 ontwikkelt prof. dr. Mark Deuze een tactiek om te overleven in het medialeven.

Media zijn alomtegenwoordig. Mensen brengen tegenwoordig meer tijd door met media dan ooit tevoren. Het aantal kanalen, mediavormen, genres, devices, apps en formats groeit in razend tempo. Tegelijkertijd wordt het voor wie werkzaam is in de media steeds moeilijker om het hoofd boven water te houden. De arbeidsmarkt voor media- en communicatieprofessionals is precair, dynamisch en buitengewoon onvoorspelbaar.

Deze paradox vraagt van professionals dat ze nieuwe overlevingsstrategieën ontwikkelen – in termen van nieuwe businessmodellen, effectieve werkpraktijken en ondernemerschap. Ook de (bedrijfs)journalistiek heeft behoefte aan nieuwe tactieken, een nieuw zelfbeeld, nieuwe organisatiestructuren.

Mediawerkers moeten zich in toenemende mate ondernemend opstellen. Zowel op het gebied van loopbaanontwikkeling als op het terrein van communicatie met het publiek dat geen publiek meer is. In een leven in media zijn mensen massaal bezig met zelfcommunicatie.

Prof. dr. Mark Deuze (hoogleraar Mediastudies aan de UvA) ontvouwt in deze Van Markenlezing strategieën voor effectieve communicatie in dit selfietijdperk. De discussie na afloop van de lezing wordt geleid door (bedrijfs)journalist Pjotr van Lenteren (Coördinator Opleiding & Ontwikkeling bij Maters & Hermsen) die als dagvoorzitter altijd voor vuurwerk zorgt.

Over de Van Markenlezing
Jaarlijks wordt in januari de Van Markenlezing gehouden. De lezingen zijn vernoemd naar de oprichter van het eerste bedrijfsblad in Nederland (1882). Bij deze lezing staat steeds het grensvlak tussen bedrijfsjournalistiek en andere vakgebieden centraal. In de afgelopen jaren zijn de Van Markenlezingen verzorgd door Suzanne de Bakker, Peter Kerkhof, Hans Hoeken, Luc van Beers, Sak van den Boom, Leon de Wolff, Huub Evers, Betteke van Ruler, Ebele Wybenga, Henk Vlaming en Carel Jansen.

Over de Van Markenlezing
Jaarlijks wordt in januari de Van Markenlezing gehouden. De lezingen zijn vernoemd naar de oprichter van het eerste bedrijfsblad in Nederland, J.C. van Marken (1882). - See more at: http://www.nvj.nl/agenda/de-journalist-als-ondernemer-overleven-in-de-mediawereld#sthash.ArXcXPlb.dpuf
Over de Van Markenlezing
Jaarlijks wordt in januari de Van Markenlezing gehouden. De lezingen zijn vernoemd naar de oprichter van het eerste bedrijfsblad in Nederland, J.C. van Marken (1882). - See more at: http://www.nvj.nl/agenda/de-journalist-als-ondernemer-overleven-in-de-mediawereld#sthash.ArXcXPlb.dpuf
Over de Van Markenlezing
Jaarlijks wordt in januari de Van Markenlezing gehouden. De lezingen zijn vernoemd naar de oprichter van het eerste bedrijfsblad in Nederland, J.C. van Marken (1882). - See more at: http://www.nvj.nl/agenda/de-journalist-als-ondernemer-overleven-in-de-mediawereld#sthash.ArXcXPlb.dpuf

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 85,00
Tekstnet-leden € 45,00
Leden NVJ/Villamedia € 37,50

Kostenoverzicht:
Leden:   45,00
Tekstnet-leden: 45,00
Leden NVJ/Villamedia: 45,00
Logeion Young Professionals: 22,50
Niet-leden: € 85,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 4 februari 2015.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen