Over When digital becomes human – prof. dr. Steven van Belleghem

When digital becomes human – prof. dr. Steven van Belleghem

Over de transformatie van online conversaties naar echt contact

Inclusief het meest recente boek van Steven van Belleghem: When digital becomes Human!

We zitten midden in een tijdperk van digitale transformatie: meer en meer interacties worden digitaal. Het aantal human interactions is dramatisch gezakt en als iets schaars wordt, stijgt het opnieuw in waarde. Terwijl marketingprofessionals de tanden zetten in Big Data is Steven van Belleghem al een paar stappen verder. Van Belleghem voorspelt een groeiende aandacht voor menselijk contact: als alles digitaal wordt, wordt menselijk contact schaars. En menselijke interactie, is dát nou niet waar we als communicatieprofessionals verstand van hebben?

In deze Logeion-Masterclass gaat Steven van Belleghem uitgebreid in op veranderende klantrelaties. Hij hanteert een verfrissend marketingperspectief waar communicatieprofessionals direct hun voordeel mee kunnen doen. We moeten  doorgaan met het opbouwen van digitale relaties met onze doelgroepen, maar dat is niet voldoende. Ook op het menselijk niveau moeten organisaties het contact met hun relaties transformeren. Naast een analyse van de digitale tranformatie en de menselijke transformatie geeft hij aan waar hij de uitdagingen ziet voor communicatieprofessionals. Hoe kunnen we onze rol van ‘verbinder’ vormgeven in een wereld waar digitale innovaties het gesprek van de dag zijn?

Noelle Aarts, hoogleraar  Strategische Communicatie , verzorgt aansluitend een reflectie op de masterclass van Van Belleghem. Moeten we als verbinders inzetten op het communicatiever maken van onze organisaties? Kunnen we de dialoog, het gesprek en de intermenselijke interactie eindelijk de plek geven op de strategische agenda van onze directies die ze verdienen? Zij zal de visie van Van Belleghem verbinden met haar eigen visie op het vak en de rol van communicatieprofessionals. Liggen hier nieuwe kansen voor het vak? Hoe kunnen we de groeiende aandacht voor intermenselijke interactie gebruiken om onszelf slim te positioneren komende jaren?

Onder leiding van Hans ten Brinke (directeur Corporate Communicatie APG Groep) gaan we in op de vraag hoe we handen en voeten gaan geven aan de toenemende roep om échte dialoog en écht contact. Spannende onderwerpen en relevante vragen voor communicatieprofessionals die hun toegevoegde waarde voor hun organisaties willen vergroten en een blik durven werpen op de (nabije) toekomst.


Deze Masterclass wordt georganiseerd in samenwerking met Managementboek

Deze Masterclass wordt mede mogelijk gemaakt door Mett.

Mett is het Nederlandse platform voor slim samenwerken en delen. Werk samen aan projecten of plannen, deel informatie, ideeën en inspiratie. Mett is hét platform om online samenwerking te faciliteren en offline resultaten te boeken. Ga voor meer informatie naar de website, www.slimsamenwerkenstarthier.nl.

Professionalisering hoog op de agenda
Professionalisering van het vak is een continue zoektocht die hoog op de agenda staat van Logeion, de Adviesraad Onderwijs en Professionalisering en de organisaties die de leerstoel ondersteunen. De zoektocht krijgt onder andere vorm in de Masterclasses en CommunicatieColleges. De organisaties die de leerstoel ondersteunen zijn: APG B.V., Gasterra, Hollander van der Mey, Hogeschool Utrecht/Faculteit voor Communicatie en Journalistiek, Gemeente Amsterdam, OnlyHuman, Wageningen University (va. september 2013), HVRGroup, Maatschap voor Communicatie, Bex*communicatie en KPN. Deze organisaties worden actief betrokken bij deze bijeenkomsten en de daaruit voortvloeiende discussies.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Kostenoverzicht:
Leden: 95,00
Logeion Young Professionals: €  47,50
Niet-leden: € 165,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met zondag 15 maart 2015.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen