Logo Zoeken
Masterclass Amsterdam Online

When digital becomes human – prof. dr. Steven van Belleghem

maandag 23 maart 2015 van 16:00 uur tot 20:00 uur

Locatie

Duisenberg School of Finance
George Gershwinlaan 22
1082 MT Amsterdam
LOGNW_digital_human.jpg

We zitten midden in een tijdperk van digitale transformatie: meer en meer interacties worden digitaal. Het aantal human interactions is dramatisch gezakt en als iets schaars wordt, stijgt het opnieuw in waarde. Terwijl marketingprofessionals de tanden zetten in Big Data is Steven van Belleghem al een paar stappen verder. Van Belleghem voorspelt een groeiende aandacht voor menselijk contact: als alles digitaal wordt, wordt menselijk contact schaars. En menselijke interactie, is dát nou niet waar we als communicatieprofessionals verstand van hebben?

Inclusief het meest recente boek van Steven van Belleghem: When digital becomes Human!

We zitten midden in een tijdperk van digitale transformatie: meer en meer interacties worden digitaal. Het aantal human interactions is dramatisch gezakt en als iets schaars wordt, stijgt het opnieuw in waarde. Terwijl marketingprofessionals de tanden zetten in Big Data is Steven van Belleghem al een paar stappen verder. Van Belleghem voorspelt een groeiende aandacht voor menselijk contact: als alles digitaal wordt, wordt menselijk contact schaars. En menselijke interactie, is dát nou niet waar we als communicatieprofessionals verstand van hebben?

In deze Logeion-Masterclass gaat Steven van Belleghem uitgebreid in op veranderende klantrelaties. Hij hanteert een verfrissend marketingperspectief waar communicatieprofessionals direct hun voordeel mee kunnen doen. We moeten  doorgaan met het opbouwen van digitale relaties met onze doelgroepen, maar dat is niet voldoende. Ook op het menselijk niveau moeten organisaties het contact met hun relaties transformeren. Naast een analyse van de digitale tranformatie en de menselijke transformatie geeft hij aan waar hij de uitdagingen ziet voor communicatieprofessionals. Hoe kunnen we onze rol van ‘verbinder’ vormgeven in een wereld waar digitale innovaties het gesprek van de dag zijn?

Noelle Aarts, hoogleraar  Strategische Communicatie , verzorgt aansluitend een reflectie op de masterclass van Van Belleghem. Moeten we als verbinders inzetten op het communicatiever maken van onze organisaties? Kunnen we de dialoog, het gesprek en de intermenselijke interactie eindelijk de plek geven op de strategische agenda van onze directies die ze verdienen? Zij zal de visie van Van Belleghem verbinden met haar eigen visie op het vak en de rol van communicatieprofessionals. Liggen hier nieuwe kansen voor het vak? Hoe kunnen we de groeiende aandacht voor intermenselijke interactie gebruiken om onszelf slim te positioneren komende jaren?

Onder leiding van Hans ten Brinke (directeur Corporate Communicatie APG Groep) gaan we in op de vraag hoe we handen en voeten gaan geven aan de toenemende roep om échte dialoog en écht contact. Spannende onderwerpen en relevante vragen voor communicatieprofessionals die hun toegevoegde waarde voor hun organisaties willen vergroten en een blik durven werpen op de (nabije) toekomst.


Deze Masterclass wordt georganiseerd in samenwerking met Managementboek

Deze Masterclass wordt mede mogelijk gemaakt door Mett.

Mett is het Nederlandse platform voor slim samenwerken en delen. Werk samen aan projecten of plannen, deel informatie, ideeën en inspiratie. Mett is hét platform om online samenwerking te faciliteren en offline resultaten te boeken. Ga voor meer informatie naar de website, www.slimsamenwerkenstarthier.nl.

Professionalisering hoog op de agenda
Professionalisering van het vak is een continue zoektocht die hoog op de agenda staat van Logeion, de Adviesraad Onderwijs en Professionalisering en de organisaties die de leerstoel ondersteunen. De zoektocht krijgt onder andere vorm in de Masterclasses en CommunicatieColleges. De organisaties die de leerstoel ondersteunen zijn: APG B.V., Gasterra, Hollander van der Mey, Hogeschool Utrecht/Faculteit voor Communicatie en Journalistiek, Gemeente Amsterdam, OnlyHuman, Wageningen University (va. september 2013), HVRGroup, Maatschap voor Communicatie, Bex*communicatie en KPN. Deze organisaties worden actief betrokken bij deze bijeenkomsten en de daaruit voortvloeiende discussies.

Over de sprekers

Foto Hans ten Brinke.jpg

Hans ten Brinke

Hans ten Brinke is directeur Corporate Communicatie bij APG. En één van de founding fathers van de Logeion-leerstoel Strategische Communicatie. APG is een pensioenuitvoerder die voor zijn opdrachtgevers het pensioen regelt van 4,5 miljoen mensen. APG werkt voor deelnemers uit het onderwijs, de overheid, de bouw, de schoonmaak- en glazenwassersector, woningcorporaties, energie- en nutsbedrijven, sociale werkvoorziening en vanaf 2015 ook voor zzp'ers. Voordat Ten Brinke naar APG ging, was hij algemeen directeur van Publicis Van Sluis Consultants BV.
Noelle Aarts.jpg

Noelle Aarts

Noelle Aarts is hoogleraar Socio-ecological Interactions aan de Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica van de Radboud Universiteit. Haar aandacht gaat uit naar strategische communicatie van organisaties met een accent op de betekenis van gesprekken en verhalen voor verandering. Ze heeft onder meer gepubliceerd over communicatie, beleid en planning, communicatie van organisaties met hun omgeving, conflicthantering en onderhandeling, en over zelforganisatie in de netwerksamenleving. Eerder was Aarts bijzonder hoogleraar Strategische Communicatie (de Logeion-leerstoel) aan de Universiteit van Amsterdam.
Foto Steven van Belleghem_LOGNW_vierkant.jpg

Steven van Belleghem

Steven Van Belleghem is inspirator, coach en adviseur binnen zijn eigen bedrijf B-Conversational. Hij begeleidt bedrijven om zich aan te passen aan de hedendaagse consument. Daarnaast is hij parttime marketing professor aan de Vlerick Business School. Hij is auteur van 'De Conversation Manager' (winnaar van de PIM literatuurprijs in 2010 en meer dan 30.000 verkochte exemplaren), 'De Conversation Company' en 'When digital becomes human'. Steven Van Belleghem is een veel gevraagde spreker in binnen- en buitenland en verzorgt zowel keynotes alsmede workshops en business coaching sessies.

Duisenberg School of Finance

George Gershwinlaan 22
1082 MT AMSTERDAM
Bekijk op Google Maps

De bijeenkomst vindt plaats in het Auditorium van het Symphony-gebouw.

Je kunt de Duisenberg School of Finance goed bereiken met openbaar vervoer en auto. Wel wordt aangeraden om met het openbaar vervoer te komen: het gebouw ligt op loopafstand van station Amsterdam Zuid (uitgang Zuid).

Betaald parkeren kan onder het gebouw in Q-Park Symphony, Leo Smitstraat 4 (2 euro per 19 minuten). Het is ook mogelijk om betaald te parkeren op de Boelelaan of andere nabijgelegen parkeergarages.

De ingang van Duisenberg School of Finance is op de begane grond aan de kant van het Crowne Plaza Hotel. Bij binnenkomst zie je gelijk een trap die naar de 1e verdieping en de ingang van Duisenberg School of Finance leidt.

Trein
U reist naar NS station Amsterdam Zuid. In het station neemt u de uitgang Zuid. Symphony ligt recht tegenover u. U steekt het Gustav Mahlerplein over

Auto (Vanaf A10 ringweg zuid afslag S109 Amsterdam RAI)

Vanuit richting Utrecht/Amersfoort:
Einde van de afslag linksaf (volg de borden WTC). Eerste weg meteen weer rechtsaf bij de verkeerslichten. U rijdt nu over De Boelelaan. Verder zie vervolg.

Vanuit de richting Den Haag/Haarlem:
Einde van de afslag rechtdoor (volg de borden WTC). Eerste weg meteen weer linksaf bij de verkeerslichten. U rijdt nu over De Boelelaan. Verder zie vervolg

Vervolg
Na circa 700 meter rechtsaf de Beethovenstraat in.Bij het eerste verkeerslicht linksaf de Gustav Mahlerlaan in.Aan uw linkerhand ziet u Symphony liggen. Vóór het gebouw gaat u linksaf de Leo Smitstraat in.Aan uw rechterhand is de ingang van de parkeergarage.

Kostenoverzicht:
Leden: 95,00
Logeion Young Professionals: €  47,50
Niet-leden: € 165,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met zondag 15 maart 2015.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.