Over Online College: Bert Pol - Van gedragsinzichten naar communicatiestrategie

Online College: Bert Pol - Van gedragsinzichten naar communicatiestrategie

Hoe kies je interventies die echt werken?

Dat gedragsinzichten belangrijk zijn voor je communicatieplannen behoeft geen betoog meer. Een doel van professionele communicatie is niet zelden het bewerkstelligen van (ander) gedrag. Maar het vertalen van inzichten uit de gedragswetenschap naar de communicatiepraktijk is toch vaak lastig. Hoe kom je van inzichten naar een goede communicatiestrategie en vervolgens naar effectieve interventies?

Aan de hand van onder meer het Behaviour Change Wheel neemt Bert Pol je mee in de keuzes die je moet maken. Hij zal daarnaast stil staan bij een aantal vragen: 

  • hoe verhouden nudges zich tot meer traditionele massamediale communicatie en hoe ziet zo’n nudge er dan uit?
  • Welke vormen van onderzoek kies je (en zijn valide), als je meer over het gedrag van een groep mensen te weten wil komen?
  • Wat zijn de goede methoden waarmee je een evidence based communicatiestrategie kan ontwikkelen en wat mag je verwachten qua effecten? 

Aansluitend gaat Esther van der Voort van Dagvoorzitter.nl met Bert Pol en met de deelnemers in gesprek. Over het college natuurlijk, maar vooral ook over de vragen waar in de dagelijkse communicatiepraktijk mee geworsteld wordt. Want wat logisch klinkt is niet altijd eenvoudig…

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 30,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon geldig.

Kostenoverzicht:
Leden: 15,00
Young Logeion: € 10,00
Niet-leden: € 30,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 9 september 2020.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.