Logo Zoeken
Webinar Online

Webinar: Transparantie in interne communicatie

donderdag 30 juni 2016 van 20:00 uur tot 21:00 uur
Webinar-landscape.jpg

Als je niet open bent, wek je als organisatie al snel de indruk dat je iets te verbergen hebt. Dat er verborgen agenda’s zijn, er lijken in de kast liggen. Dat er schimmige activiteiten plaatsvinden die beter niet in de openbaarheid kunnen komen. En dat wil je als organisatie voorkomen want dat geeft ‘gedoe’, zowel extern als intern.




Komend seizoen start Logeion met drie interactieve webinars over interne communicatie. Dit doen we in een bijzondere samenwerking met Company Webcast, Involve en Dagvoorzitter.nl.

Als je niet open bent, wek je als organisatie al snel de indruk dat je iets te verbergen hebt. Dat er verborgen agenda’s zijn, er lijken in de kast liggen. Dat er schimmige activiteiten plaatsvinden die beter niet in de openbaarheid kunnen komen. En dat wil je als organisatie voorkomen want dat geeft ‘gedoe’, zowel extern als intern.

Piet Hein Coebergh, lector Hogeschool Leiden, partner bij Coebergh PR, is de hoofdgast. Voor zijn boek 'Grenzen aan transparantie' sprak hij met diverse opinieleiders van buiten het vak. In dit webinar vertaalt hij zijn bevindingen naar praktische adviezen voor interne communicatieprofessionals. Onder leiding van Hans Etman (Dagvoorzitter.nl) gaan we in gesprek met Bas van Glabbeek (Involve) en Eric Lagerwey (Rabobank). De praktische implicaties voor interne communicatie staan in dit webinar centraal, je ontvangt handreikingen en tips & tricks om vraagstukken rondom transparantie als communicatieprofessional het hoofd te bieden.

Transparantie heeft een positieve connotatie. Je legt niet alleen verantwoording af aan stakeholders, maar toont ook bereidheid om in gesprek te gaan en laat mee kijken in de organisatiekeuken. Goed voor je reputatie, je geloofwaardigheid en het vertrouwen en goed voor je beeld als werkgever. En wie wil dat niet?

Het is dan ook niet verrassend dat veel organisaties claimen transparant te zijn of dat in ieder geval nastreven.

Die claim roept direct prangende en praktische vragen op voor (interne) communicatieprofessionals:

  • Doe je met meer transparantie ook meer of juist andere beloftes? Kan en wil je die beloftes wel op alle terreinen waarmaken en bewijzen, waar trek je eventueel de grens?
  • Als transparantie een uitgangspunt is geworden van de corporate strategie, hoe zorg je dan voor consistentie? Het credo ‘Practice-what-you-preach’ is in de praktijk soms ver te zoeken.
  • Realiseert de directie/bestuurskamer zich voldoende wat de impact is van een claim als transparantie als het gaat om impliciete/expliciete communicatie? Welke onderdelen komen daar allemaal bij kijken? En is het wel de opdracht van interne communicatieprofessionals om de beloftes waar te maken?

Nooit eerder deelgenomen aan een webinar? Meer informatie over deze vorm kun je hier vinden.


Dit webinar wordt mede mogelijk gemaakt door:


Kun je niet op dit tijdstip? Meld je dan toch aan. Je kunt het webinar dan op een later tijdstip bekijken.

Over de sprekers

bas_portret.jpg

Bas van Glabbeek

Bas van Glabbeek is senior adviseur bij Involve en heeft ervaring in de volle breedte van interne communicatie en verandering. Hij werkte mee aan diverse impactvolle verandertrajecten. Ook is hij door de jaren heen betrokken geweest bij de edities van het Trendonderzoek Interne Communicatie.
Eric Lagerwey.jpg

Eric Lagerwey

Eric Lagerwey is woordvoerder & issuemanager bij Rabobank Nederland. Hij werkte na zijn studie geschiedenis aan de EUR als onderzoeker/schrijver, communicatieadviseur bij de gemeente Rotterdam en ruim twaalf jaar als consultant bij Berenschot en SPJ Financiële en Corporate Communicatie Eric rondde de Postgraduate Management Consultancy aan de VU af (MMC). Hij is een specialist op het gebied van issuemanagement, verandercommunicatie en de professionalisering van de communicatiefunctie. Eric Lagerwey geeft colleges, is mentor en examinator voor de SRM C-opleiding.
LOGNW_Hans Etman_vierkant.jpg

Hans Etman

Hans Etman is dagvoorzitter en gespreksleider. Eigenaar van het gespecialiseerde boekingsbureau Dagvoorzitter.nl en het internationaal opererende Masters in Moderation. Zijn stijl als dagvoorzitter is toegankelijk, rustig en direct. Gezaghebbend met gepaste bescheidenheid. Voelt zich ook thuis in verhitte bijeenkomsten. Met Dagvoorzitter.nl en Masters in Moderation streeft hij naar verhoging van effectiviteit en beleving van bijeenkomsten door de juiste dagvoorzitter in het juiste meeting design te plaatsen. In 2021 is Hans verkozen tot The 100 Most Influential People in the Events Industry.
phc pasfoto 10b copy.jpg

Piet Hein Coebergh

Piet Hein Coebergh (1966) is Lector PR & Social Media aan Hogeschool Leiden en docent aan de Erasmus universiteit. Hij studeerde bedrijfskunde, bestuurskunde en rechten en promoveerde op het communiceren van strategie. Daarnaast werkt hij als consultant namens Lewin associates. Hij publiceerde diverse boeken onderzoeken en artikelen waarvan de meeste hier gratis zijn te lezen. https://www.hsleiden.nl/pr-en-social-media/publicaties/index

Prijzen

Niet-Leden
€ 50,00

Kostenoverzicht:
Leden: € 25,00
Logeion Young Professionals: € 12,50
Niet-leden: € 50,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 28 juni 2016.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.