Berichten geschreven door Wim Coenraadts

Weblog

  1. De Juniac stelt blauwe hart KLM op de proef

    22 oktober 2014 - door Wim Coenraadts - 0 reacties

    LOGNW_klm.jpg

    Na het abrupte vertrek van Camiel Eurlings was het wachten op iemand die licht op de nieuwe verhoudingen liet schijnen. Dat gebeurde drie dagen later, in de persoon van Alexandre de Juniac. De Franse topman van Air France-KLM erkende tegenover Het Financieele Dagblad betrokken te zijn geweest bij het afserveren van de KLM-president-directeur.

    Lees meer over "De Juniac stelt blauwe hart KLM op de proef"

  2. ING zet rem op proef klantgegevens

    17 maart 2014 - door Wim Coenraadts - 0 reacties

    LOGNW_internet-banking.jpg

    Na een week van commotie en ophef heeft ING maandag besloten voorlopig af te zien van haar voornemen betaalgegevens van klanten door te sluizen naar het bedrijfsleven. In een open brief erkende de bankverzekeraar dat zij 'niet duidelijk genoeg is geweest over dit zo gevoelige onderwerp'.

    Lees meer over "ING zet rem op proef klantgegevens"

  3. Bweehh, haar in je brood

    7 februari 2014 - door Wim Coenraadts - 0 reacties

    LOGNW_Haar-in-je-brood-Blog.jpg

    Mooi staaltje framing, of beter gezegd programma-pr, van de Keuringsdienst van Waarde (KvW). Voorafgaand aan de uitzending van 6 februari word ik al een dag eerder vergast op een waar mediabombardement. 'Kijk uit mensen, er zit haar in jullie brood. Chinees haar'. Dat mag niet, maar interessant is welk beeld blijft hangen: vies of fraude.

    Lees meer over "Bweehh, haar in je brood"

  4. Mediatrends en -thema's 2014

    17 december 2013 - door Wim Coenraadts - 0 reacties

    Blog Wim Coenraadts- Trends

    Met het nieuwe jaar voor de deur heb ik op verzoek van ANP Pers Support mijn huidige jas van pr & communicatieadviseur kortstondig ingeruild voor die van journalist, mijn oude professie. Voor de klanten van de persberichtendistributiedienst van het ANP zette ik recent een aantal thema's en trends op een rijtje die naar mijn oordeel in 2014 behoorlijke media-aandacht zullen krijgen.

    Lees meer over "Mediatrends en -thema's 2014"

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.