Berichten geschreven door Naomi van Duin

Weblog

  1. Succesvol samengaan met een internationale PR-organisatie

    9 december 2020 - door Naomi van Duin - 0 reacties

    Clarity 705x220.jpg

    Yellow Communications is sinds 1 december onderdeel van het wereldwijde communicatiebureau Clarity. Dat klinkt misschien als: smakelijk Nederlands PR-hapje wordt opgeslokt door internationale veelvraat. Het tegendeel is waar. Met de ruim 50 nieuwe collega’s in de VS en het VK kan Yellow nu pas echt haar vleugels uitslaan. Kern van de succesvolle overname zijn wat mij betreft een gedeelde visie en het behoud van je karakter.

    Lees meer over "Succesvol samengaan met een internationale PR-organisatie"

  2. Frustratie door miscommunicatie

    26 juni 2019 - door Naomi van Duin - 0 reacties

    Miscommunicatie en frustratie 705x220.jpg

    We communiceren allemaal, de hele dag door, met iedereen die we tegenkomen. Verbaal of non-verbaal, bewust of onbewust. Je zou dus zeggen dat we hier met z'n allen heel goed in zijn. Toch ontstaat er nog vaak miscommunicatie. Is het omdat we te veel haast hebben? Te weinig tijd nemen om écht naar iemand te luisteren? Of omdat we ervan uitgaan dat de ander aan een half woord genoeg heeft? Er zijn talloze voorbeelden van miscommunicatie: zowel in fysieke gesprekken als in online conversaties gaat het keer op keer mis.

    Lees meer over "Frustratie door miscommunicatie"

  3. 5 tips: verbinden met generatie Alpha

    2 maart 2018 - door Naomi van Duin - 0 reacties

    kinderen-landscape-website.jpg

    Ze zijn nog geen 8 jaar oud… de kinderen van millenials en de consumenten van de toekomst. Anders dan generatie X (1961-1980), generatie Y (1981-1995) en generatie Z (1996-2010) groeit generatie Alpha (geboren na 2010) op met de meest geavanceerde technologieën en ontwikkelingen. Peuters van nog geen twee jaar oud swipen erop los met de tablet of smartphone van hun ouders en de iets oudere kinderen leren met behulp van ‘slim speelgoed’ en het Internet of Toys.  Naarmate ze opgroeien, zal de rol van Artificial Intelligence (en daarmee het verwachtingspatroon van generatie Alpha) alleen maar toenemen. En dat betekent dat we goed moeten kijken naar de manier waarop we met hen communiceren. Alvast 5 tips:

    Lees meer over "5 tips: verbinden met generatie Alpha"

  4. Écht inzicht: verbinding en wederzijds geluk

    11 december 2017 - door Naomi van Duin - 0 reacties

    Naomi-van-Duin-landscape.gif

    Trend uitgelicht: always spot on

    Van klanttevredenheid naar klantbeleving en van inside-out naar outside-in denken

    Je leest en hoort er steeds meer over: het communiceren vanuit de behoefte van de klant, het belang van een goede klantbeleving en het inzetten van klanten als ambassadeurs. Om dit te kunnen bereiken is het van groot belang dat je je doelgroep écht kent. En dat is lastiger dan je op voorhand zou denken. Want met een concrete doelgroep beschrijving ben je er nog niet; de doelgroep bestaat immers uit individuen met allemaal verschillende behoeften, wensen en eigenschappen.

    Lees meer over "Écht inzicht: verbinding en wederzijds geluk"