Berichten geschreven door Lotte van der Woerd

Weblog

  1. Waarom ING en Rabobank blij kunnen zijn met de PR-successen van ABN AMRO

    17 augustus 2020 - door Lotte van der Woerd - 0 reacties

    Lotte van der Woerd705x220.jpg

    Positief of negatief nieuws over een bedrijf is niet alleen van invloed op de reputatie van je eigen bedrijf, maar ook op de reputatie van andere bedrijven die door lezers en consumenten geassocieerd worden met dat bedrijf. De invloed van positief nieuws op de reputatie is daarbij zelfs groter dan de invloed van negatief nieuws. Bedrijven hoeven daarom niet altijd jaloers te zijn op de PR-successen van een andere bedrijven uit hun sector en mogen de successen van hun concurrenten best een keertje vieren. Dit blijkt uit een onderzoek dat ik dit voorjaar heb uitgevoerd in het kader van mijn bacherlorscriptie voor mijn studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam.

    Lees meer over "Waarom ING en Rabobank blij kunnen zijn met de PR-successen van ABN AMRO"