Berichten geschreven door Kim Verweij

Weblog

  1. Vijf tips voor een effectieve lobby

    13 juni 2017 - door Kim Verweij - 0 reacties

    lobbyen.jpg

    In steeds meer bedrijven dringt het besef door dat er structureel tijd gemaakt moet worden voor de lobby. Het is een activiteit die aandacht vereist. Lobbyen, public Affairs zo je wilt, doe je er niet even bij. In de Logeion cursus 'Lobbyen doe je zo' op 18 mei 2017, gaven  Patrick Koimans en Arthur van Buitenen inzicht in het werkveld van de lobbyist. In een interactieve setting gaven ze vele voorbeelden en handige tips om succesvol te zijn als lobbyist. Lees onderstaand de vijf belangrijkste tips waar de sprekers de middag mee af sloten.

    Lees meer over "Vijf tips voor een effectieve lobby"

  2. De kracht van herkenbare identiteit tijdens verkiezingen

    25 april 2017 - door Kim Verweij - 0 reacties

    Blog-verkiezingen.jpg

    Als ik de kaart van Nederland bekijk dan ben ik trots”, aldus hoofd communicatie van het CDA Hans Janssens. “Ik ben er trots op dat we de partij zijn met de grootste regionale spreiding. In elke provincie zijn we vertegenwoordigd, niet alleen in de Randstad. Buiten dat ik vind dat je als politieke partij gewoon moet weten wat er in heel het land speelt, is het feit dat we zo goed regionaal vertegenwoordigd zijn denk ik ook één van onze succesfactoren van de afgelopen verkiezingscampagne”.

    Lees meer over "De kracht van herkenbare identiteit tijdens verkiezingen"

  3. Als je niet aan tafel zit ben je onderwerp van gesprek

    5 april 2017 - door Kim Verweij - 0 reacties

    Public-Affairs.jpg

    Als je niet aan tafel zit, ben je onderwerp van gesprek. En daarom is het zaak de maatschappelijke omgeving rond jouw organisatie goed in beeld te brengen en te zorgen dat je aan tafel zit bij relevante stakeholders, beslissers of critici. Weten wat er speelt, hoe het speelveld rond de organisatie eruitziet en zorgen dat het bestuur of de directeur weet op welke momenten hij moet handelen. Dat is Public Affairs. Door prioriteit te geven aan Public Affairs en deze op een strategische positie in de organisatie te borgen, kan de Public Affairs adviseur een grote bijdrage leveren aan een positieve reputatie, het realiseren van organisatiedoelen en is hij een belangrijke vertrouweling van de board. Eigenlijk alles wat de corporate communicatieadviseur zou willen zijn, volgens Frans van Drimmelen tijdens het CommunicatieCollege Public Affairs.

    Lees meer over "Als je niet aan tafel zit ben je onderwerp van gesprek"

  4. Tweak je communicatiestrategie: heb je belangen en argumenten wel goed in beeld?

    8 december 2016 - door Kim Verweij - 1 reactie

    Tweak je communicatiestrategie.png

    Omgevingsbewust werken. Een mooie omschrijving van Factor C. Een methode met verschillende gereedschappen die helpt beleid van de organisatie communicatiever te maken. In dit artikel zal ik niet de hele werkwijze van factor C behandelen. Er zijn twee dingen uit de werkwijze van Factor C, die mij, communicatieadviseur voor het CDA in Overijssel, de ogen flink openden. Ik beperk me tot twee vormen van analyse die al veel zeggen over of je je belangen en argumenten wel goed in beeld hebt: de stakeholderanalyse en de argumentenanalyse.

    Lees meer over "Tweak je communicatiestrategie: heb je belangen en argumenten wel goed in beeld?"

  5. Nationaal E-mail Onderzoek: Consument koopt meer door e-mail

    24 november 2016 - door Kim Verweij - 0 reacties

    Email-onderzoek.jpg

    Dit najaar werden de uitkomsten van het vierde Nationaal E-mail Onderzoek gepresenteerd. Wat blijkt? E-mail is nog steeds een belangrijk middel om mensen aan te zetten tot actie (aankoop). Maar liefst 55% van de Nederlanders koopt vaker dan één keer per jaar naar aanleiding van e-mail. Lees in dit artikel zes conclusies; om als (marketing)communicatieprof rekening mee te houden.

    Lees meer over "Nationaal E-mail Onderzoek: Consument koopt meer door e-mail"