Berichten geschreven door Florian Boelman

Weblog

  1. Deze vijf trends bepalen contentmarketing in 2016

    14 december 2015 - door Florian Boelman - 0 reacties

    Blog-Florian.jpg

    Contentmarketing is onverminderd populair, en met goede redenen. Deze discipline vergroot de online aanwezigheid, de geloofwaardigheid en relatie met de doelgroep. Maar welke trends bepalen dit vakgebied in 2016? Dit zijn de volgende trends: sterk gepersonaliseerde en gespecialiseerde content, ‘Mobile-first’ content, interactieve longreads, paid content professionaliseert en uitbesteden van contentmarketing. Door informatiestress is het voor lezers steeds lastiger de voor hen relevante informatie te vinden. Het resultaat: ze hebben alleen nog tijd en aandacht voor content die heel dicht bij hun belevingswereld staat. Daar kun je als contentmarketeer in 2016 goed op inspelen.

    Lees meer over "Deze vijf trends bepalen contentmarketing in 2016"

  2. Storytelling: waarom bedrijven journalisten nodig hebben

    30 november 2015 - door Florian Boelman - 0 reacties

    Cor-Hospes-Storytelling.jpg

    Na ruim 20 jaar in de journalistiek te hebben gewerkt, stapte Cor Hospes over naar ‘de andere kant’: het bedrijfsleven. Daar maakte hij werk van bedrijfsjournalistiek, maar dan in een nieuwe vorm. “Goede verhalen zijn tegenwoordig essentieel, borstklopperij is nu echt passé. Bedrijven moeten gaan denken als een uitgever.” Er is uiteraard al heel lang sprake van bedrijfsjournalistiek, voorheen met name in de vorm van corporate magazines. Maar volgens Hospes is dat vooral borstklopperij.

    Lees meer over "Storytelling: waarom bedrijven journalisten nodig hebben"

  3. Tips voor reputatiemanagement

    16 november 2015 - door Florian Boelman - 0 reacties

    7-tips-voor-goede-reputatie.jpg

    Wat de wereld over je organisatie zegt en schrijft, bepaalt voor een groot gedeelte hoe die wereld over je denkt. Daarbij weegt negatieve feedback vrijwel altijd zwaarder. Mensen onthouden nu eenmaal negatieve zaken gemakkelijker. Met de juiste maatregelen zorg je er echter voor dat je autoriteit en imago niet alleen stevig overeind blijven, maar zelfs verbeteren. Hierbij zeven tips: mediamonitoring, stimuleer positieve feedback, zet je influencers en grootste fans op een voetstuk, reageer snel, Voorkom corporate identiteitsdiefstal, vermijd standaardreacties en reageer niet overal op.

    Lees meer over "Tips voor reputatiemanagement"

  4. De noodzaak van social mediamonitoring

    3 november 2015 - door Florian Boelman - 0 reacties

    Sociale-media-monitorng-blog-Florian.jpg

    Veel bedrijven is het een doorn in het oog: de nogal beledigende reacties van Facebook 'Klantenservice'. Zogenaamde helpdeskmedewerkers bieden hulp bij iedere klacht van een consument waarop geen tijdige reactie komt. Al is van echte hulp niet echt sprake: de persoon in kwestie wordt onder de vlag van jouw merk met een absurdistisch, grappig bedoeld antwoord geschoffeerd en te kijk gezet. Zowel de klager als de organisatie zijn het slachtoffer. Alleen goede socialmediamonitoring kan een dergelijke reputatieknauw voorkomen.

    Lees meer over "De noodzaak van social mediamonitoring"