Blog van de voorzitter: De CEO’s met communicatieachtergrond komen eraan!

Blog van de voorzitter: De CEO’s met communicatieachtergrond komen eraan!

21 augustus 2019 - door Wieneke Buurman - 0 reacties

Wieneke-705x220-def.jpg

Eindelijk! Het Financieel Dagblad berichtte over een verklaring van een aantal grote Amerikaanse bedrijven. De topmensen van onder andere Google, Amazon, General Motors en Procter and Gamble gaan met hun tijd mee. Zij willen niet meer alleen oog hebben voor aandeelhoudersbelang, maar ook nadrukkelijk voor hun medewerkers en de omgeving waarin de bedrijven actief zijn. Wat een prachtige mijlpaal voor het communicatievak.

Meer aandacht voor ‘people’ en ‘planet’ naast ‘profit’, betekent meer aandacht voor communicatie. In samenhang met en oog voor interne en externe omgeving je organisatie runnen kan niet zonder communicatie of een communicatieve instelling. Die communicatieve mentaliteit, die sensitiviteit voor wat er intern en extern gebeurt en hoe de organisatie daar het beste op kan inspelen vergt verankering aan de top. In de directie. Bij de bestuursvoorzitter. Deze Amerikaanse bedrijven hebben een mooie stap op weg daarheen genomen.

Lees hier het artikel 'Aandeelhouder niet langer op eerste plaats bij Amerikaanse bedrijven' van Het Financieel Dagblad.

Deel dit bericht

Reacties

Plaats een reactie

Italic en bold

*Dit is italic*, en _dit ook_.
**Dit is bold**, en __dit ook__.

Links

Dit is een link naar [Procurios](http://www.procurios.nl).

Lijsten

Een lijst met bullets kan worden gemaakt met:
- Min-tekens,
+ Plus-tekens,
* Of een asterisk.

Een genummerde lijst kan worden gemaakt met:
1. Lijst-item nummer 1.
2. Lijst-item nummer 2.

Quote

Onderstaande tekst vormt een quote:
> Dit is de eerste regel.
> Dit is de tweede regel.

Code

Er kan een blok met code worden geplaatst. Door voor de tekst vier spaties te plaatsen, ontstaat een code-block.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.