Een terugblik op de Vakimpuls over social media

Afgelopen donderdag vond de Vakimpuls 'Social media als onmisbaar centraal onderdeel van je communicatiestrategie' plaats. Chris Janssen, communicatiestrateeg bij Q & A, heeft ruim honderd deelnemers in twee uur tijd meegenomen in zijn visie over hoe je als bedrijf social media inzet. De deelnemers mochten hun bedrijfscasus voorleggen aan Chris, die vervolgens tips en tricks gaf.
De voornaamste boodschap van Chris is: “Veel bedrijven zijn de hele dag bezig met allerlei ‘leuke’ middelen, zoals social media. Ze vergeten daarbij te kijken naar de grote lijn, naar de overkoepelende visie. Beoordeel je social posts dus niet op ‘leuk’ of 'niet leuk’ of op ‘mooi'/'lelijk’ maar op ‘passend bij de visie/corebusiness.”
Na de bijeenkomst was er onder het genot van een borrel genoeg tijd om te netwerken en konden alle deelnemers de opgedane kennis delen. Voor ons een goed moment om een rondje te doen en de deelnemers te vragen wat zij van de bijeenkomst vonden.
“We hebben meer inzicht gekregen in hoe we Facebook en Twitter in kunnen zetten. En we hebben geleerd om bij alles wat je doet, die visie van onze organisatie in de gaten te houden”, aldus Briet Brunnekreef en Robin Stoks van het Riwis zorg & welzijn uit Apeldoorn.
“Ik heb veel nieuwe dingen gehoord, zoals meer campagnematig communiceren. Aan de andere kant ook een bevestiging dat we al aardig op weg zijn”, aldus Bianca Witmer van Staedion uit Den Haag.
Wil jij een expert worden op het gebied van digitale communicatie? Meld je dan aan voor bijeenkomsten van Logeion in 2018. We hebben dan een breed scala aan inspirerende bijeenkomsten omtrent digitale communicatie. Zo kan je alvast een bijeenkomst met Frankwatching in je agenda zetten, want met ‘What’s Going on Digital?’ organiseren we volgend jaar vier sessies; de eerste is op 22 maart. Aanmelden kan binnenkort. Hou hiervoor je mail, onze social mediakanalen en www.logeion.nl in de gaten.
Share this post!
Comments
-
Ik was erbij en op de vraag op welk social medium kanaal zit nu welke doelgroep, gaf Chris het antwoord dat dit steeds schuift. Hou de jongeren in de gaten want de massa volgt dat na een tijd. Daarnaast: Twitter is meer een nieuws medium, niet erg geschikt voor interactie/sociaal. Instagram is wel meer sociaal.
Daarnaast legde hij 'de echo van je gelijk' uit. Technologie zorgt ervoor dat je steeds gerichter, informatie voorgeschoteld krijgt als je iets zoekt. Dit maakt het lastig om mensen te bereiken die nieuw voor je zijn. Bijvoorbeeld zoals wij juist nieuwe deelnemers voor congressen zoeken. Een deel van de oplossing is goede tags gebruiken, en via Facebook een hele gerichte advertentie campagne opzetten, was zijn advies.