Buddyprogramma: Mijn eerste blinddate

Buddyprogramma: Mijn eerste blinddate

27 juni 2016 - door Paulien Trommelen - 0 reacties

bannerbuddys.png

Een oproep van Logeion Young Professionals trok mijn aandacht. Buddy gezocht! Ik las de opzet van het buddyprogramma: met dit programma faciliteert Logeion Young Professionals ontmoetingen tussen ervaren en young professionals door deze aan elkaar te matchen. Als senior professional is dit de kans om je coachingskwaliteiten te verbeteren en het communicatievak door de ogen van de nieuwe generatie te beleven. Als junior krijg je een mentor, iemand die je de wegwijst in communicatieland en met wie je jouw carrièrepad kunt bespreken. Ik was enthousiast, schreef mij in en op donderdagavond 23 juni was ik bij de kick-off in Amsterdam. 

De bekendmaking

Op een grote, maar warme zolderruimte waren we met 30 communicatiefanaten bij elkaar gekomen. Vijftien young professionals en vijftien seniors. Wie zou mijn match zijn? Spannend! Lang hoefden we niet te wachten, want de matches werden meteen na de opening bekend gemaakt.

buddy programma logeion young professionals

Een korte pitch over jezelf volgde. Ook mijn buddy stelde zich voor. Nadat alle matches bekend waren gemaakt, gingen we aan de slag. In hartje Amsterdam: op de Dam. De opdracht: zoek een uiting die inspireert. Mijn buddy Annette en ik baanden ons door de drukte. Het was donderdagavond. Enkele vrijgezellengroepen, trolleys en dagjesmensen verder waren wij het er al snel over eens: veel reclames schreeuwden om aandacht, maar viel je zo nog wel op? En gaven deze reclames je wel voldoende informatie?

Combineer offline en online

Het Nationaal Monument op de Dam is een herdenking van de Tweede Wereldoorlog in Nederland. Alleen is het nu eerder een hotspot voor verschillende picknickers. Jammer, want de tekst ‘vrijheid is niet vanzelfsprekend’ bleef wel in mijn hoofd zitten. We kwamen tot het volgende idee: zou het niet mooier zijn als ze het monument moderniseren door meer interactie met het publiek te zoeken? Beelden van nu gebruiken om de link van offline naar online te maken. We legden het monument op beeld vast en werkten het idee kort uit. Terug op kantoor presenteerden enkele duo’s de uiting die hen inspireerde.

De perfecte match

Dit jaar zal ik mijn buddy Annette ongeveer vier keer ontmoeten. Tijdens deze meetings is er de mogelijkheid om vakkennis uit te wisselen, maar ook om de visie op communicatie te delen. De eerstvolgende meeting staat begin september gepland. Dan reist mijn buddy af naar ’s-Hertogenbosch, de plek waar ik werk bij communicatiebureau Ster in Uitvoering. Annette ziet zo mijn werkomgeving, ik praat haar bij over mijn werkzaamheden en ze ontmoet mijn stercollega’s. Een écht kijkje in de keuken dus! Ik kan jullie vertellen dat mijn eerste blinddate ervaring een succes was. Ik kijk uit naar mijn volgende ontmoeting. En volgens mij is dat wederzijds.

Benieuwd naar de andere matches? Dit zijn ze allemaal:

buddy programma logeion young professionals

Deel dit bericht

Reacties

Plaats een reactie

Italic en bold

*Dit is italic*, en _dit ook_.
**Dit is bold**, en __dit ook__.

Links

Dit is een link naar [Procurios](http://www.procurios.nl).

Lijsten

Een lijst met bullets kan worden gemaakt met:
- Min-tekens,
+ Plus-tekens,
* Of een asterisk.

Een genummerde lijst kan worden gemaakt met:
1. Lijst-item nummer 1.
2. Lijst-item nummer 2.

Quote

Onderstaande tekst vormt een quote:
> Dit is de eerste regel.
> Dit is de tweede regel.

Code

Er kan een blok met code worden geplaatst. Door voor de tekst vier spaties te plaatsen, ontstaat een code-block.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.