Ron van der Jagt 'Het sprookjesbos'

Ron van der Jagt 'Het sprookjesbos'

28 mei 2011 - door Ron van der Jagt - 0 reacties

Ron-van-der-Jagt-landscape1.jpg

De week voor de verkiezing was ik natuurlijk full time campagne aan het voeren? Nou nee. Eerlijk gezegd was ik toen op vakantie. Met m'n Blackberry, dat wel. Maar voor alles met mijn twee dochters Jet (7) en Roos (4). Want het was meivakantie en ik had in december al geboekt. Met stralend weer werd het een topweek in een zogenaamde 'Jungalow' bij de Beekse Bergen. Met de punten van Albert Heijn was dat tevens een mooie uitvalsbasis voor een dagje Efteling met de meiden. Alledrie genoten we van de Droomvlucht. En tijdens een ijsje op het Anton Pieckplein bedacht ik ineens wat een mooie metafoor de Efteling is voor wat ik mijn 'stip aan de horizon' voor Logeion heb genoemd.

Ik zie de toekomst van onze beroepsorganisatie als een 'community van communities'. Een platform dat alle communicatie professionals in Nederland weet te verbinden met allerlei spannende speciaalzaken onder een kwaliteitsdak. Met een eigen honk voor allerlei groeperingen. Variërend van de 'club van 100' tot en met bijvoorbeeld de 'Logeion Young Professionals' en een club voor 'daverende dertigers'. En met ruimte voor iedereen om gebruik te kunnen maken van de hele speeltuin. Dat en meer kun je nalezen in mijn toekomstvisie op http://www.logeion.nl/ronvanderjagt. En de Efteling, daar is de essentie van dat concept al verbeeld, zo realiseerde ik me daar in Kaatsheuvel. Je ziet het ter plekke gebeuren. De een kiest voor de meest opwindende attracties, anderen wandelen rustig een ochtend door het sprookjesbos. Elk onderdeel heeft een eigen accent, een eigen sfeer, een eigen label en een eigen aanhang. Tegelijkertijd is het allemaal onmiskenbaar de Efteling. Het blijft bovendien elke keer weer vernieuwen en verrassen. Waardoor je er je hele leven met plezier blijft terugkomen.

Ik geloof dat we met een soortgelijk concept een hele sterke beroepsorganisatie kunnen bouwen, die relevant en aantrekkelijk is voor alle communicatieprofessionals in dit land. Is dat een droomvlucht? Ben ik betoverd in het sprookjesbos? Nee, wat mij betreft is dat echt een prachtig perspectief!

Deel dit bericht

Reacties

Plaats een reactie

Italic en bold

*Dit is italic*, en _dit ook_.
**Dit is bold**, en __dit ook__.

Links

Dit is een link naar [Procurios](http://www.procurios.nl).

Lijsten

Een lijst met bullets kan worden gemaakt met:
- Min-tekens,
+ Plus-tekens,
* Of een asterisk.

Een genummerde lijst kan worden gemaakt met:
1. Lijst-item nummer 1.
2. Lijst-item nummer 2.

Quote

Onderstaande tekst vormt een quote:
> Dit is de eerste regel.
> Dit is de tweede regel.

Code

Er kan een blok met code worden geplaatst. Door voor de tekst vier spaties te plaatsen, ontstaat een code-block.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.