Public Affairs

Public Affairs

De vakgroep Public Affairs heeft tot doel het public affairs vakgebied verder uit te diepen en te ontwikkelen. Onze doelgroep is niet alleen de public affairs professional maar juist ook voor diegene die zijn of haar kennis op dit vlak wil vergroten. Dit willen wij bijvoorbeeld doen door het organiseren van een workshop: ‘hoe schrijf ik een goed lobbyplan.' De andere keer brengen we een interessant thema aan de orde die verdieping biedt voor de meer gevorderde public affairs professionals. ...Lees meer

  1. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018 0 reacties
  2. Noya, Strickwold en Tebbe zijn de finalisten Communicatieman/vrouw 2018

    De jury heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 30 mei 2018 0 reacties
  3. Woordvoerders: ga niet op 18 januari! (Of, misschien toch wel…)

    Op donderdag 18 januari organiseert Logeion de bijeenkomst: Woordvoerders onder druk door social media? 5 redenen om hier niet naar toe te gaan!

    Lees verder

    Blog Door Bartho Boer op 10 januari 2018 0 reacties
  4. Interview met Jaap de Bruijn: Dilemma's voor woordvoerders

    Jaap de Bruijn is stakeholdermanager bij Coöperatie VGZ, zorgverzekeraar. Hiervoor deed hij woordvoering in de functie van manager mediarelaties. Rondom issues doet hij soms nog de woordvoering namens VGZ. "Ik denk zelf dat het goed is om contacten met belangrijke opinieleiders en influencers warm te houden. Hierdoor maak je de voedingsbodem voor fake news kleiner."

    Lees verder

    Blog Door de redactie op 10 januari 2018 0 reacties
  5. NOS start met nieuwsbrief Brussel Inside

    Communiceren over complexe Europese politieke vraagstukken? De NOS pakt de handschoen op! Politieke beslissingen die in Brussel genomen worden, hebben invloed op het leven in Europa. Vanaf 3 september verstuurt de NOS wekelijks op zondag een nieuwsbrief, genaamd Brussel Inside met daarin het belangrijkste nieuws vanuit Brussel. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 05 september 2017 12 reacties
    Overheidscommunicatie