70 jaar

Public Affairs

Public Affairs

De vakgroep Public Affairs heeft tot doel het public affairs vakgebied verder uit te diepen en te ontwikkelen. Onze doelgroep is niet alleen de public affairs professional maar juist ook voor diegene die zijn of haar kennis op dit vlak wil vergroten. Dit willen wij bijvoorbeeld doen door het organiseren van een workshop: ‘hoe schrijf ik een goed lobbyplan.' De andere keer brengen we een interessant thema aan de orde die verdieping biedt voor de meer gevorderde public affairs professionals. ...Lees meer

  1. Bestuursupdate | april 2017

    Als bestuur willen we graag vaker met jullie informatie delen. Daarom gaan we vanaf nu, iedere keer dat we een bestuursvergadering hebben gehad, een samenvatting van onze vergadering via onze site delen. Niet een ellenlang verhaal maar een korte samenvatting van de belangrijkste agendapunten zodat leden weten waar we onze aandacht op richten. Lees verder

    Nieuws Door het bestuur op 25 april 2017 0 reacties
  2. Als je niet aan tafel zit ben je onderwerp van gesprek

    Als je niet aan tafel zit, ben je onderwerp van gesprek. En daarom is het zaak de maatschappelijke omgeving rond jouw organisatie goed in beeld te brengen en te zorgen dat je aan tafel zit bij relevante stakeholders, beslissers of critici. Weten wat er speelt, hoe het speelveld rond de organisatie eruitziet en zorgen dat het bestuur of de directeur weet op welke momenten hij moet handelen. Dat is Public Affairs. Door prioriteit te geven aan Public Affairs en deze op een strategische positie in de organisatie te borgen, kan de Public Affairs adviseur een grote bijdrage leveren aan een positieve reputatie, het realiseren van organisatiedoelen en is hij een belangrijke vertrouweling van de board. Eigenlijk alles wat de corporate communicatieadviseur zou willen zijn, volgens Frans van Drimmelen tijdens het CommunicatieCollege Public Affairs.

    Lees verder

    Blog Door Kim Verweij op 05 april 2017 0 reacties
    Public Affairs
  3. Cody Keenan, voormalig speechwriter van Obama, keynote spreker tijdens C-DAY17

    Op 1 juni aanstaande spreekt Cody Keenan, voormalig Director of Speechwriting van Barack Obama, voor het eerst op Europese bodem over zijn ervaringen in het Witte Huis. De stille kracht achter Obama’s bekende en indrukwekkende speeches deelt zijn verhaal op C-DAY17, het congres voor communicatieprofessionals in Nederland. In zijn keynote gaat hij in op de kracht van woorden, het proces van de perfecte speech en behandelt hij enkele sprekende voorbeelden uit zijn even succesvolle als turbulente acht jaar in het Witte Huis. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 17 maart 2017 1 reacties
  4. Logeion zoekt een ervaren bureaudirecteur

    Logeion is op zoek naar een ervaren bureaudirecteur, voor de dagelijkse leiding van het verenigingsbureau. Daarnaast is de directeur ook secretaris van het Logeion-bestuur en het eerste aanspreekpunt van bestuursleden op het bureau. De directeur is daarmee de spin in ’t web die de voorzitter en bestuursleden ondersteunt bij de vertegenwoordiging van Logeion naar buiten toe. Hij/zij zoekt actief mee naar samenwerkingsmogelijkheden met andere partijen. De voorzitter van Logeion is het primaire boegbeeld van de vereniging. Zij wordt gevoed door de directie, de overige leden van het bestuur, het bureau en de leden. Lees verder

    Nieuws Door Angela de Cock op 25 november 2016 0 reacties
  5. Waar ligt de grens bij gedragsbeïnvloeding?

    Waar ligt de grens bij gedragsbeïnvloeding door middel van communicatie? Mag je informatie zo framen of ordenen dat mensen onwillekeurig een voorkeur krijgen voor de (voor de overheid) meest wenselijke keuze?  Of door te laten zien dat veel mensen kiezen voor optie A, druk op mensen uitoefenen om hetzelfde te doen? De vakgroep overheidscommunicatie van Logeion sprak met enkele collega’s in de overheidscommunicatie over de dilemma’s en morele kaders op het gebied van gedragsbeïnvloeding[1]. Iedereen heeft wel ideeën over wat wel of niet geoorloofd is, maar waar baseer je je keuzen op? En wat doe je in twijfelgevallen? Of geldt gewoon: ‘bij twijfel, niet doen’?  Kunnen we tot een aantal vuistregels komen voor gedragsbeïnvloeding bij overheidscommunicatie?

    Lees verder

    Blog Door Harrie van Rooij op 11 november 2016 0 reacties
    Overheidscommunicatie