Overheidscommunicatie

Overheidscommunicatie

Overheidscommunicatie zien wij als aparte discipline. Door de wettelijke basis waarop overheidscommunicatie is gestoeld, door de politieke en bestuurlijke arena en door de interactie overheid en samenleving. Als belangrijkste thema’s waarmee wij als vakgroep de komende jaren aan de haal willen zijn:

  • De participatiesamenleving
  • De decentralisaties
  • Open overheid en een toegankelijke overheid
  • Samenwerking in het huis Thorbecke
  • ICT en privacy
  • De competenties van een overheidsprofessional
  • Internationaal vergelijk

Vanzelfsprekend zullen ook andere thema’s aan bod komen en zoeken we met regelmaat ook andere vak- en themagroepen op. De overheid ...Lees meer

  1. Blokkade WhatsApp bij communicatie tussen gemeenten en burgers

    Veel gemeenten hebben door software van andere bedrijven contact met burgers via WhatsApp. WhatsApp wil de software van deze bedrijven blokkeren. De berichtendienst wil niet dat andere organisaties geld verdienen aan WhatsApp. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 07 september 2017 0 reacties
  2. NOS start met nieuwsbrief Brussel Inside

    Communiceren over complexe Europese politieke vraagstukken? De NOS pakt de handschoen op! Politieke beslissingen die in Brussel genomen worden, hebben invloed op het leven in Europa. Vanaf 3 september verstuurt de NOS wekelijks op zondag een nieuwsbrief, genaamd Brussel Inside met daarin het belangrijkste nieuws vanuit Brussel. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 05 september 2017 1 reacties
    Overheidscommunicatie
  3. Vijf tips voor een effectieve lobby

    In steeds meer bedrijven dringt het besef door dat er structureel tijd gemaakt moet worden voor de lobby. Het is een activiteit die aandacht vereist. Lobbyen, public Affairs zo je wilt, doe je er niet even bij. In de Logeion cursus 'Lobbyen doe je zo' op 18 mei 2017, gaven  Patrick Koimans en Arthur van Buitenen inzicht in het werkveld van de lobbyist. In een interactieve setting gaven ze vele voorbeelden en handige tips om succesvol te zijn als lobbyist. Lees onderstaand de vijf belangrijkste tips waar de sprekers de middag mee af sloten.

    Lees verder

    Blog Door Kim Verweij op 13 juni 2017 0 reacties
    Overheidscommunicatie
  4. Overheidscommunicatie 2025. Dus?

    De vele technologische ontwikkelingen samen met de transparantie van internet en social media maakt dat de samenleving snel verandert. Dit heeft een grote impact op de overheidsorganisatie, zeker in het contact met de burger. Het vraagt om een transformatie van de organisatie en haar strategie waarbij de burger centraal staat en het digitaal denken binnen de organisatie gemeengoed is.

    Lees verder

    Blog Door Igo Geurtjens op 02 juni 2017 0 reacties
    Overheidscommunicatie
  5. Overheidscommunicatie 2025: van newsroom tot afdeling klantcontact en interactie

    De grootste opgave is het meenemen van de organisatie in het denken van buiten naar binnen. Zo begint de bijeenkomst Overheidscommunicatie 2025: van newsroom tot afdeling klantcontact en klantinteractie. David Kok en Ewoud de Voogd, twee van de auteurs van het boek 'Van Buiten naar binnen' discussieerden op 23 mei met de circa 50 deelnemers over overheidscommunicatie van de toekomst. Lees verder

    Nieuws Door Vera de Witte op 30 mei 2017 1 reacties
    Overheidscommunicatie