Online communicatie - Cascadis

Online communicatie - Cascadis

De themagroep Online communicatie - Cascadis wil een vakinhoudelijke thuishaven zijn voor online communicatiespecialisten. En de vakkennis rond dit onderwerp breed delen. Dit gaan we doen door het organiseren van inspirerende bijeenkomsten en (meerdaagse) masterclasses maar ook door actief bij te dragen aan het Logeion-congres C-DAY. We willen mensen en kennis bij elkaar brengen, inspireren en bijdragen aan innovatie.

Deze themagroep heeft zijn wortels in Cascadis, de vereniging die per 1 juli 2018 opgaat in Logeion. De groep staat ...Lees meer

  1. Winnaars Grand Prix Content Marketing 2019 bekend

    Afgelopen dinsdag zijn de winnaars voor de Grand Prix Content Marketing 2019 bekendgemaakt tijdens een feestelijke avond in Postillion Amsterdam. De Grand Prix zijn de prijzen voor de beste contentmarketingcases in Nederland en België, waarbij de nadruk wordt gelegd op strategie, uitvoering en resultaat. KLM werd het 'Merk van het Jaar', Marvin Jacobs de 'Contentmarketeer van het Jaar' én contentmarketingbureau LVB werd uitgeroepen tot 'Bureau van het Jaar'. In totaal nam LVB 9 prijzen in ontvangst en werd hiermee de grootste winnaar van de avond. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2019
  2. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reactie
  3. Logeion zoekt: leden voor de kascommissie en de (online) redactie

    Heb je interesse in het financiële reilen en zeilen van Logeion en affiniteit met jaarrekeningen en begrotingen? Of ben je iemand met een vlotte pen en een grote interesse in de ontwikkelingen van het vak? Weet jij als een echte netwerker wie een interessant verhaal te vertellen heeft en vind je het leuk om dit idee op poten te zetten en verder uit te werken? Word actief binnen de vereniging en word lid van de kascommissie of (online) redactie! Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 17 september 2018
  4. Het congres en de gebaande paden, dat kan toch anders? 

    Ook de communicatiebranche bezoekt graag congressen. Kennis delen, inspirerende keynote speakers en hopelijk nieuwe waardevolle contacten opdoen. We gaan voor inhoud in ruil voor een vaak duurbetaald kaartje. Maar wat was het resultaat van het laatste congres dat je bezocht? Wat waren jouw doelstellingen en waren die na afloop bereikt? Joost Callaars: “Ik vind het rendement van een congres vaak te weinig en denk dat het anders kan. Door de inzet van eenvoudige techniek moet het congres naar een hoger niveau getild worden en beter aansluiten bij de behoeften van de deelnemers.” Lees verder

    Nieuws Door Herman Grendelman op 07 augustus 2018
  5. Mariëtte Pasman en Robert van Vliet nieuwe Logeion-bestuursleden

    Tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) van Logeion op 30 mei zijn twee nieuwe bestuursleden gekozen. Mariëtte Pasman (RIVM) treedt aan als bestuurslid voor de pijler Professionalisering. Robert van Vliet (Intercity Consultancy, voormalig voorzitter Cascadis) wordt de nieuwe penningmeester. Het bestuur heeft afscheid genomen van Jeroen Koedam en Else Mulder. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 12 juni 2018