Logo Zoeken

Blog van de voorzitter: De CEO’s met communicatieachtergrond komen eraan!

21 augustus 2019Wieneke Buurman

Eindelijk! Het Financieel Dagblad berichtte over een verklaring van een aantal grote Amerikaanse bedrijven. De topmensen van onder andere Google, Amazon, General Motors en Procter and Gamble gaan met hun tijd mee. Zij willen niet meer alleen oog hebben voor aandeelhoudersbelang, maar ook nadrukkelijk voor hun medewerkers en de omgeving waarin de bedrijven actief zijn. Wat een prachtige mijlpaal voor het communicatievak.

Wieneke-705x220-def.jpg

Meer aandacht voor ‘people’ en ‘planet’ naast ‘profit’, betekent meer aandacht voor communicatie. In samenhang met en oog voor interne en externe omgeving je organisatie runnen kan niet zonder communicatie of een communicatieve instelling. Die communicatieve mentaliteit, die sensitiviteit voor wat er intern en extern gebeurt en hoe de organisatie daar het beste op kan inspelen vergt verankering aan de top. In de directie. Bij de bestuursvoorzitter. Deze Amerikaanse bedrijven hebben een mooie stap op weg daarheen genomen.

Lees hier het artikel 'Aandeelhouder niet langer op eerste plaats bij Amerikaanse bedrijven' van Het Financieel Dagblad.