Logo Zoeken

Isabel Boerdam: van CommunicatieTalent tot eindbaas

2 oktober 2018Isabel Boerdam

Het is voor mij een hele spannende week deze week. Sinds afgelopen maandag is mijn bedrijf Green Food Lab voltallig en officieel ingetrokken in ons nieuwe kantoor. We zijn dus echt aan de slag. In deze blog vertel ik je alles over mijn avontuur van de afgelopen maanden: van CommunicatieTalent tot eindbaas!

Isabel-Boerdam-ComTalent2018-blog-705x220.jpg

CommunicatieTalent na de verkiezing
Op 21 juni 2018 was het zover: C-DAY én de verkiezing van CommunicatieTalent van het Jaar. Wat een eer vond ik het om met deze prijs naar huis te mogen gaan. Niet alleen een kroon op mijn werk als communicatieprofessional, maar ook erkenning van het belang van de Nationale Week Zonder Vlees en een extra motivatie om die campagne in 2019 nóg groter en professioneler neer te zetten. Daarover zo meteen meer. Maar wat komt er nu op je pad na het winnen van zo’n prijs? Van de één op de andere dag ben je een gerespecteerd professional en krijg je overal de kans om je visie op het vak te delen. Zo werd ik geïnterviewd door C Magazine, De Redactie en Adformatie, en sta ik op het podium bij Social Marketing Day, Proteins of the Future Summit en CommunicatieCongres 2018. Ook heeft Carrera Culinair mij gevraagd de auteur te worden van hun nieuwe 'Vegabijbel' die maart zal verschijnen. Er komt direct een hoop op je af, waardoor je gedwongen wordt om selectief te zijn en af en toe ‘nee’ zult moeten zeggen. Niet leuk om te doen, maar wel nodig als je je agenda wilt bewaken!

Op naar Nationale Week Zonder Vlees 2019
Dankzij de prijs is natuurlijk ook de Nationale Week Zonder Vlees nog meer in de spotlight komen te staan. Voor mij betekende dit dat een professionaliseringsslag urgent was, want bij een campagne die je in je eentje aan je keukentafel gestart bent, rammelt er natuurlijk wel wat. Ik heb meteen de daad bij het woord gevoegd en drie maanden later zijn er al twee belangrijke veranderingen doorgevoerd. Ten eerste heeft de stichting een nieuw volwassen bestuur gekregen met het toetreden van Tim de Boer (head of marketing Houthoff) als secretaris en Roger van Hoesel (director Food Valley NL) als toezichthouder. Ten tweede heeft de campagne een fantastische projectleider gekregen: Kim Zoon, ondersteund door Lotte Kuijsters als creatieve en betrokken junior. Tot slot zijn we alweer halverwege met de sponsorwerving voor 2019 en staan belangrijke afspraken gepland met interessante non-food partners uit de banksector, zorgverzekeringbranche en politiek. Van 11 tot en met 17 maart 2019 is het zover en ik beloof: je zult het niet kunnen missen!

Mijn eigen agency: Green Food Lab
Ik heb niet stil gezeten deze zomer. Na de verkiezing heb ik alles op alles gezet om mijn eigen agency Green Food Lab, Food Consultancy & Communications Agency, verder vorm te geven. Inmiddels is dat gelukt en heeft Green Food Lab een voltallig team en een kantoor. Voor mij betekende dat dat ik mij de afgelopen weken heb gespecialiseerd in randzaken. Want wat zijn goede bureaustoelen? Hoe zet je een zakelijke IT-structuur op? Hoe zorg je dat je team jouw bedrijf begrijpt en ademt? Hoe werken we met elkaar samen? Hoe zorg je dat iedereen tevreden is en blijft op lange termijn? Hoe zorg je samen voor een schoon kantoor? Allemaal vragen waar ik me nog nooit in verdiept had, maar met een gezond verstand én communicatieachtergrond antwoorden op heb gevonden.

En inmiddels is het zover: afgelopen maandag hadden we de officiële team kick-off. We zijn met een team van zeven jonge, slimme, gedreven dames: wij geloven dat plantaardig eten de toekomst is, minder vlees en méér groenten is hiervoor de eerste stap. Vanuit deze missie ondersteunen wij foodbedrijven met hun duurzame productinnovaties en verhalen, zowel foodinhoudelijk, als op het gebied van contentcreatie en communicatie/PR. De pijplijn ziet er positief uit en onze dagen zijn goed gevuld, dus dit zorgt nu al voor een hoop inspiratie en afwisseling en een te gekke werksfeer. Ik ben natuurlijk ‘eindbaas’, maar ben vooral een gelukkig mens, doordat ik dit werk wat ik jarenlang in mijn eentje heb gedaan nu eindelijk kan delen. Ik heb mijn focus terug en ben niet meer mijn eigen plafond; we kunnen groeien en bloeien en tegelijk de wereld helpen een stapje in de goede richting te zetten. Wat wil een mens nog meer?

Ken jij een young professional die buitengewone prestaties levert? Een communicatietopper onder de dertig jaar? Iemand die de prijs voor CommunicatieTalent 2019 verdiend? Stuur diegene dan als tip in voor deze mooie prijs door een e-mail met als onderwerp 'CommunicatieTalent 2019' te sturen naar info@logeion.nl