Logo Zoeken

Terugblik op de masterclass Customers the day after tomorrow

10 november 2017De redactie

Afgelopen woensdag zijn we met 150 communicatieprofessionals getuige geweest van een hele bijzondere masterclass. Steven van Belleghem nam ons in anderhalf uur tijd mee in een reis door de toekomst. Een toekomst die door technologische ontwikkelingen zoals: Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) er totaal anders uitziet dan gisteren. Zoals Steven vertelde, draait het allemaal om de klantervaring: als je de behoefte van de klant niet centraal stelt, verlies je terrein. Naarmate de dag vorderde werd het steeds duidelijker welke rol voor de communicatieprofessional is weggelegd in tijden van snelle veranderingen.

StevenvanBelleghem_705x220.jpg


Hoe hebben anderen het ervaren?
Huib Koeleman: “Het was boeiend om Steven voor een tweede keer te zien. Ik vond het vooral interessant dat gemak (customer experience) belangrijker is geworden dan merkwaarde. Dat illustreerde hij mooi met booking.com. Iedereen gebruikt het, iedereen weet de voordelen, maar niemand ziet het als favoriet merk.”

Betteke van Ruler: “Steven weet erg goed waar hij het over heeft. Marketing, communicatie en hr gaan steeds meer met elkaar verweven worden en grijpen in op de bedrijfsprocessen, hij bevestigt dat.”

Debbie Barendregt: “Ik vond het een inspirerend verhaal. Steven is ook een heel goede spreker! Het is bijna alsof je naar een film zit te kijken. De ontwikkelingen die hij schetst lijken soms nog wat ‘ver van je bed’, maar door de goede voorbeelden die hij geeft, wordt het toch heel concreet.”

Louis Voarick: “Het heeft mij echt aan het denken gezet, want als alles via Google en Amazon verloopt, hoe kan je dan nog relevant zijn? Waar is dan je identiteit? Het is interessant om erover na te denken, want hoe kunnen we daar als communicatieprofessional op in spelen?”

Marlies Staarink: “Het gaat allemaal om klantgemak. Steven brengt het leuk, en knap om een boek in maar een paar slides te verwoorden.”

Kortom wat was het topdag! Wil je een volgende bijeenkomst niet missen? Bekijk dan alvast de agenda voor 2018.