Logo Zoeken

De carrière van een young professional

8 september 2016Kimra Morgownik

Vers uit de universitaire schoolbanken, vol energie en met een ietwat naïeve mind-set: “Vandaag begint die succescarrière!” Zo begon ik aan mijn eerste baan bij Heineken International in 2012. Na een stage werd ik aangenomen als ‘Communication Specialist’.

Kimra.jpg

Inmiddels zijn we vier jaar verder en heb ik veel geleerd over het communicatievak, maar nog veel meer geleerd over mezelf en anderen. Uiteraard is het belangrijk dat je inhoudelijk weet wat je doet, maar ik geloof dat dit niet hetgeen is waarmee je het verschil maakt. Naast jou zijn er wel honderden andere jonge communicatieprofessionals met dezelfde kennis en ervaring. Uiteindelijk gaat het om jou, oftewel je persoonlijke ontwikkeling.

Haal het beste uit jezelf

Ik heb het geluk dat er veel aandacht wordt besteed aan persoonlijke ontwikkeling op mijn werk. Dit begint allemaal bij jezelf door en door leren kennen. Aan de hand van verschillende coachingprogramma’s en trainingen heb ik geleerd hoe ik het beste functioneer en vooral ook wanneer ik totaal niet functioneer. Wanneer raak ik in de stress? Wat zijn mijn natuurlijke krachten? Waar word ik blij van en wat kost me enorm veel energie? Alleen als je je eigen persoonlijkheid écht goed kent, ben je in staat om het beste uit jezelf te halen. En alleen dan kan je volledig de aandacht verplaatsen van jezelf naar de ander.

Kimra Morgownik is momenteel Change & Communication Lead bij Heineken International, waar zij zich bezig houdt met internationale verandercommunicatie. Tevens is Kimra bestuurslid van Young Logeion.

Young Logeion organiseert op 18 oktober een bijeenkomst over MBTI (Myers-Briggs Type Indicator), een van ’s werelds meest gebruikte classificaties van persoonlijkheidstypes. De interactieve workshop biedt je een nieuw denkkader over persoonlijkheid en geeft je praktische tools die nuttig zijn voor je carrière. Meer informatie vind je hier.