Mediarelaties

Mediarelaties

Woordvoering, media, contacten met pers, het is een wereld die in een hoog tempo verandert. Als themagroep Mediarelaties zoeken we naar het debat over de kansen die het veranderende krachtenveld biedt, en over de gezamenlijke en minder gezamenlijke belangen van persvoorlichters en journalisten. Dat doen we aan de hand van onderwerpen uit de actualiteit en sprekers die tot verdieping inspireren. Met ontmoeting tussen persvoorlichters en journalisten en invalshoeken als agendasetting, framing, ethiek en de invloed van ‘nieuwe’ en sociale media.

Vind ...Lees meer

  1. Sascha Becker wint titel Communicatieman 2020 en Andy Wiemer is CommunicatieTalent 2020

    Sascha Becker, Head of strategy bij PROOF, is door Logeion verkozen tot Communicatieman 2020. “Sascha heeft zijn methodiek van de ‘Employee journey’ bij uiteenlopende organisaties in binnen- en buitenland toegepast met zeer aansprekende resultaten die aantoonbaar bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. Daarmee heeft hij niet alleen een brug geslagen tussen communicatie en HR, maar ook het belang van communicatie bij tal van bestuurders nadrukkelijk weten aan te tonen”, aldus juryvoorzitter Noud Bex. Andy Wiemer, coördinator Woordvoering bij ProRail, heeft de prijs voor CommunicatieTalent 2020 in ontvangst mogen nemen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 16 juni 2020
  2. Communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend

    De nieuwe communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend. De trends vormen een belangrijke inspiratie voor vakgenoten en organisaties waarvoor zij werken. De drie trends zijn ‘Verdeelde samenleving, gedeelde toekomst’, ‘Technologie als bondgenoot’ en ‘Welkom in de belevingswereld’. De trends zijn het resultaat van een proces met diverse (communicatie)professionals onder leiding van de Adviesraad Programmering en Trends (APT) van Logeion. Het vak is continu in beweging, waardoor de trends ook veranderen. Daarom formuleert Logeion iedere twee jaar nieuwe trends die van belang zijn voor communicatieprofessionals en als vertrekpunt kunnen fungeren voor strategie- en planontwikkelingen van communicatieafdelingen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 18 mei 2020
  3. Logeion start nieuw initiatief: Commlabs

    Tijdens de laatste keukentafelgesprekken met Logeion-leden en ook tijdens bestuursvergaderingen is het idee ontstaan om de structuur van Logeion aan te passen aan de hedendaagse manier van werken en te experimenteren met meer het karakter van een netwerk. Toen konden we natuurlijk nog niet vermoeden hoe deze ontwikkeling zou aansluiten bij wat er zou gaan spelen in onze maatschappij. Wendbaar zijn kan in tijden van Corona het verschil uitmaken. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 13 mei 2020 1 reactie
  4. Wat is de impact van corona op het communicatievak?

    Dat het coronavirus en de daaraan gerelateerde maatregelen een impact hebben op ons en ons vak is duidelijk. Maar welke invloed heeft het precies? Wat is de impact ervan op afdelingen, bureaus of zzp’ers? Worden budgetten bevroren of juist niet? En aan welke communicatiedisciplines is nu vooral behoefte? Samen met DVJ Insights doet Logeion een kort onderzoek om de gevolgen van de coronamaatregelen voor het communicatievak in kaart te brengen. Heb je twee minuten om aan het onderzoek mee te werken? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 15 april 2020
  5. Prikkels - Pas op, breekbaar

    Overweldigend, dat is het aanbod van lokaal nieuws in de vier grote steden in Nederland. Overweldigend en tegelijkertijd breekbaar. Dat is de voornaamste conclusie van een twee jaar durend onderzoek van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SVDJ), dat een aantal weken geleden in Nieuwspoort werd gepresenteerd. In een goed gevulde zaal werd het onderzoek aan Jan van Zanen, burgemeester van Utrecht, overhandigd. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 28 mei 2019