Mediarelaties

Mediarelaties

Woordvoering, media, contacten met pers, het is een wereld die in een hoog tempo verandert. Als themagroep Mediarelaties zoeken we naar het debat over de kansen die het veranderende krachtenveld biedt, en over de gezamenlijke en minder gezamenlijke belangen van persvoorlichters en journalisten. Dat doen we aan de hand van onderwerpen uit de actualiteit en sprekers die tot verdieping inspireren. Met ontmoeting tussen persvoorlichters en journalisten en invalshoeken als agendasetting, framing, ethiek en de invloed van ‘nieuwe’ en sociale media.

Vind ...Lees meer

  1. 'We Live Here' van gemeente Amsterdam wint de Galjaardprijs 2019

    Het project 'We Live Here' van de gemeente Amsterdam heeft de Galjaardprijs 2019 gewonnen. De vakjury heeft de Galjaardprijs toegekend aan de inzending die op de meest aansprekende en uitnodigende wijze deuren heeft geopend, letterlijk en figuurlijk. Dankzij 38 procent van de publieksstemmen won het project 'Bring Back The Youth' (#BBTY) van de gemeente Rijssen-Holten de Publieksprijs 2019. De prijzen voor het meest innovatie, impactvolle en inspirerende communicatieproject uit het publieke domein worden jaarlijks toegekend door Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals.  Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 31 oktober 2019
  2. Met keynotespreker Friso Fennema is het PubCom19-programma compleet!

    Het programma van het Nationaal Congres Publieke Communicatie, oftewel PubCom19, is compleet. Friso Fennema (hoofd Communicatie bij Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat) is keynotespreker en vertelt in dit artikel meer over de uitdagingen van het ministerie, polarisatie en wat hij gaat vertellen op PubCom19. Op het hoofdpodium staan, onder leiding van dagvoorzitter Inge Wallage (European Association of Communication Directors of The Butterfly Effect) ook Hanneke Felten (onderzoeker bij Movisie), Froukje de Jonge (waarnemend burgemeester Stadskanaal), Fidan Ekiz (journaliste) en Shada Islam (spreker, gastdocent en auteur). Verder kun je in twee rondes kiezen uit verschillende workshops en inspiratiesessies van onder andere de vijf finalisten voor de Galjaardprijs 2019. Deze Galjaardprijs 2019 wordt tijdens het congres uitgereikt aan het meest inspirerende, innovatieve en impactvolle communicatieproject in het publieke domein. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 15 oktober 2019
  3. Gebruik deze speciale aanbieding en word extra voordelig lid van Logeion!

    Ben je nog geen lid van Logeion? En wil je je verder in het communicatievak ontwikkelen? Profiteer dan van de oktoberactie. Word deze maand lid en geniet van een gratis lidmaatschap tot het einde van 2019! Bovendien betaal je geen eenmalige entreekosten en ontvang je twee waardebonnen voor gratis deelname aan een bijeenkomst. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 01 oktober 2019
  4. Annette Reijersen van Buuren is Communicatievrouw van 2019 en Stefan Meershoek is CommunicatieTalent van 2019

    Annette Reijersen van Buuren, manager Merk, Marketing & Communicatie bij Stichting CPNB, is door Logeion verkozen tot Communicatievrouw van 2019. "Als een bevlogen hovenier heeft Annette gewerkt aan de ombouw van de Stichting CPNB, het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche. Ze heeft gesnoeid, gezaaid en water gegeven", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Stefan Meershoek, marketing- en communicatieadviseur bij PGGM, is verkozen tot het CommunicatieTalent van 2019. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 20 juni 2019
  5. Prikkels - Pas op, breekbaar

    Overweldigend, dat is het aanbod van lokaal nieuws in de vier grote steden in Nederland. Overweldigend en tegelijkertijd breekbaar. Dat is de voornaamste conclusie van een twee jaar durend onderzoek van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SVDJ), dat een aantal weken geleden in Nieuwspoort werd gepresenteerd. In een goed gevulde zaal werd het onderzoek aan Jan van Zanen, burgemeester van Utrecht, overhandigd. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 28 mei 2019