Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie

De vakgroep Marketingcommunicatie stelt zich ten doel om een helder beeld te formuleren van de toegevoegde waarde van marketingcommunicatie voor de organisatie. Bij marketingcommunicatie staat altijd een commerciële of daaraan afgeleide doelstelling centraal, zoals een verkoopdoel of een dienstverleningsdoelstelling. Onderwerpen die deze vakgroep interessant vindt en bestudeert, zijn bijvoorbeeld positionering en propositie, branding en de verhouding tot corporate communicatie en ander communicatie disciplines (interne-, PR, arbeidsmarktcommunicatie, branding etc.).

De leden van deze vakgroep vormen de basis van een actief netwerk van ...Lees meer

  1. Communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend

    De nieuwe communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend. De trends vormen een belangrijke inspiratie voor vakgenoten en organisaties waarvoor zij werken. De drie trends zijn ‘Verdeelde samenleving, gedeelde toekomst’, ‘Technologie als bondgenoot’ en ‘Welkom in de belevingswereld’. De trends zijn het resultaat van een proces met diverse (communicatie)professionals onder leiding van de Adviesraad Programmering en Trends (APT) van Logeion. Het vak is continu in beweging, waardoor de trends ook veranderen. Daarom formuleert Logeion iedere twee jaar nieuwe trends die van belang zijn voor communicatieprofessionals en als vertrekpunt kunnen fungeren voor strategie- en planontwikkelingen van communicatieafdelingen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 18 mei 2020
  2. Logeion start nieuw initiatief: Commlabs

    Tijdens de laatste keukentafelgesprekken met Logeion-leden en ook tijdens bestuursvergaderingen is het idee ontstaan om de structuur van Logeion aan te passen aan de hedendaagse manier van werken en te experimenteren met meer het karakter van een netwerk. Toen konden we natuurlijk nog niet vermoeden hoe deze ontwikkeling zou aansluiten bij wat er zou gaan spelen in onze maatschappij. Wendbaar zijn kan in tijden van Corona het verschil uitmaken. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 13 mei 2020 1 reactie
  3. Wat is de impact van corona op het communicatievak?

    Dat het coronavirus en de daaraan gerelateerde maatregelen een impact hebben op ons en ons vak is duidelijk. Maar welke invloed heeft het precies? Wat is de impact ervan op afdelingen, bureaus of zzp’ers? Worden budgetten bevroren of juist niet? En aan welke communicatiedisciplines is nu vooral behoefte? Samen met DVJ Insights doet Logeion een kort onderzoek om de gevolgen van de coronamaatregelen voor het communicatievak in kaart te brengen. Heb je twee minuten om aan het onderzoek mee te werken? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 15 april 2020
  4. Gino van Ossel wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

    Het boek ‘Retail - De digitale hysterie voorbij’ is op 26 november door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2019. Auteur Gino van Ossel presenteert hierin een praktische aanpak om als retailer of merk succesvol te zijn in digitale tijden. De jury roemt vooral het vernieuwende concept 'optichannel' waarmee retailers op geheel eigen wijze een antwoord kunnen geven op de digitale uitdagingen. Platform Innovatie in Marketing (PIM) reikte de prijs voor de 17e keer uit. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2019
  5. Winnaars Grand Prix Content Marketing 2019 bekend

    Afgelopen dinsdag zijn de winnaars voor de Grand Prix Content Marketing 2019 bekendgemaakt tijdens een feestelijke avond in Postillion Amsterdam. De Grand Prix zijn de prijzen voor de beste contentmarketingcases in Nederland en België, waarbij de nadruk wordt gelegd op strategie, uitvoering en resultaat. KLM werd het 'Merk van het Jaar', Marvin Jacobs de 'Contentmarketeer van het Jaar' én contentmarketingbureau LVB werd uitgeroepen tot 'Bureau van het Jaar'. In totaal nam LVB 9 prijzen in ontvangst en werd hiermee de grootste winnaar van de avond. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2019