Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie

De vakgroep Marketingcommunicatie stelt zich ten doel om een helder beeld te formuleren van de toegevoegde waarde van marketingcommunicatie voor de organisatie. Bij marketingcommunicatie staat altijd een commerciële of daaraan afgeleide doelstelling centraal, zoals een verkoopdoel of een dienstverleningsdoelstelling. Onderwerpen die deze vakgroep interessant vindt en bestudeert, zijn bijvoorbeeld positionering en propositie, branding en de verhouding tot corporate communicatie en ander communicatie disciplines (interne-, PR, arbeidsmarktcommunicatie, branding etc.).

De leden van deze vakgroep vormen de basis van een actief netwerk van ...Lees meer

  1. Farid Tabarki: 'We zitten in een nieuwe fase van permanente verandering en onzekerheid' 

    Op 15 mei staat Farid Tabarki op het podium om ons meer te vertellen over de tijdsgeest, trends, tijdelijke verbindingen en het verdwijnen van vaste structuren en systemen. "We leven in een vloeibare samenleving en we doorbreken vaste structuren", maar wat betekent dit precies? Farid legt het in dit interview uit. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 03 april 2019
  2. C-day19: koop nu je Early Bird-ticket!

    Op 20 juni is het tijd voor C-day19: hét nationale vakcongres voor communicatieprofessionals, waar je als professional wordt voorbereid op de dag van morgen. Ben jij al future proof? Welke technologische ontwikkelingen gaan ons vak beïnvloeden? En hoe zorg jij dat je als communicatiespecialist relevant blijft? Ontdek het op C-day19, samen met dagvoorzitter Frénk van der Linden, de nieuwe 'Logeion-hoogleraar' Christian Burgers, internationale topsprekers en meer dan 800 communicatieprofessionals. Gegarandeerd inspiratie voor de rest van het jaar. Binnenkort maken we het programma bekend. Wil jij er dit jaar sowieso bij zijn? Verzeker jezelf dan alvast van een plek. Vorig jaar was C-day volledig uitverkocht, dus zorg dat je op tijd bent! De Early Bird-tickets zijn vanaf vandaag verkrijgbaar. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 06 maart 2019
  3. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reactie
  4. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018
  5. Het congres en de gebaande paden, dat kan toch anders? 

    Ook de communicatiebranche bezoekt graag congressen. Kennis delen, inspirerende keynote speakers en hopelijk nieuwe waardevolle contacten opdoen. We gaan voor inhoud in ruil voor een vaak duurbetaald kaartje. Maar wat was het resultaat van het laatste congres dat je bezocht? Wat waren jouw doelstellingen en waren die na afloop bereikt? Joost Callaars: “Ik vind het rendement van een congres vaak te weinig en denk dat het anders kan. Door de inzet van eenvoudige techniek moet het congres naar een hoger niveau getild worden en beter aansluiten bij de behoeften van de deelnemers.” Lees verder

    Nieuws Door Herman Grendelman op 07 augustus 2018