Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie

De vakgroep Marketingcommunicatie stelt zich ten doel om een helder beeld te formuleren van de toegevoegde waarde van marketingcommunicatie voor de organisatie. Bij marketingcommunicatie staat altijd een commerciële of daaraan afgeleide doelstelling centraal, zoals een verkoopdoel of een dienstverleningsdoelstelling. Onderwerpen die deze vakgroep interessant vindt en bestudeert, zijn bijvoorbeeld positionering en propositie, branding en de verhouding tot corporate communicatie en ander communicatie disciplines (interne-, PR, arbeidsmarktcommunicatie, branding etc.).

De leden van deze vakgroep vormen de basis van een actief netwerk van ...Lees meer

  1. Een interview met Mark Jansen, Hoofd Corporate Communicatie en Public Affairs bij Google Noord-Europa

    Een interessant interview met Mark Jansen. Wie aanwezig is geweest bij de bijeenkomst met Steven van Belleghem, weet dat we aan de vooravond staan van grote veranderingen en ontwikkelingen op het gebied van technologie, data en digitale communicatie. Maar hoe kunnen wij, communicatieprofessionals, ervoor zorgen dat we klaar zijn voor deze veranderingen? En aan wie kunnen we dit beter vragen, dan Mark Jansen? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 23 november 2017 3 reacties
  2. Terugblik op de masterclass Customers the day after tomorrow

    Afgelopen woensdag zijn we met 150 communicatieprofessionals getuige geweest van een hele bijzondere masterclass. Steven van Belleghem nam ons in anderhalf uur tijd mee in een reis door de toekomst. Een toekomst die door technologische ontwikkelingen zoals: Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) er totaal anders uitziet dan gisteren. Zoals Steven vertelde, draait het allemaal om de klantervaring: als je de behoefte van de klant niet centraal stelt, verlies je terrein. Naarmate de dag vorderde werd het steeds duidelijker welke rol voor de communicatieprofessional is weggelegd in tijden van snelle veranderingen.

    Lees verder

    Blog Door de redactie op 10 november 2017 0 reacties
    Corporate communicatie
  3. Content marketeers maken content zonder strategie

    Bij het maken van content door marketeers blijken een slimme strategie of indicatoren of de aanpak werkt, vaak te ontbreken. Dat blijkt uit het Grote Content Marketing Onderzoek 2017, dat onder bijna tweehonderd Nederlandse en Belgische marketeers en communicatieprofessionals de rol van content marketing in hun organisatie onderzocht. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 06 november 2017 0 reacties
    Marketingcommunicatie
  4. Logeion-bestuursupdate | april 2017

    Als bestuur willen we graag vaker met jullie informatie delen. Daarom gaan we vanaf nu, iedere keer dat we een bestuursvergadering hebben gehad, een samenvatting van onze vergadering via onze website delen. Niet een ellenlang verhaal maar een korte samenvatting van de belangrijkste agendapunten zodat leden weten waar we onze aandacht op richten. Lees verder

    Nieuws Door het bestuur op 25 april 2017 2 reacties
  5. Cody Keenan, voormalig speechwriter van Obama, keynote spreker tijdens C-DAY17

    Op 1 juni aanstaande spreekt Cody Keenan, voormalig Director of Speechwriting van Barack Obama, voor het eerst op Europese bodem over zijn ervaringen in het Witte Huis. De stille kracht achter Obama’s bekende en indrukwekkende speeches deelt zijn verhaal op C-DAY17, het congres voor communicatieprofessionals in Nederland. In zijn keynote gaat hij in op de kracht van woorden, het proces van de perfecte speech en behandelt hij enkele sprekende voorbeelden uit zijn even succesvolle als turbulente acht jaar in het Witte Huis. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 17 maart 2017 22 reacties