Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie

De vakgroep Marketingcommunicatie stelt zich ten doel om een helder beeld te formuleren van de toegevoegde waarde van marketingcommunicatie voor de organisatie. Bij marketingcommunicatie staat altijd een commerciële of daaraan afgeleide doelstelling centraal, zoals een verkoopdoel of een dienstverleningsdoelstelling. Onderwerpen die deze vakgroep interessant vindt en bestudeert, zijn bijvoorbeeld positionering en propositie, branding en de verhouding tot corporate communicatie en ander communicatie disciplines (interne-, PR, arbeidsmarktcommunicatie, branding etc.).

De leden van deze vakgroep vormen de basis van een actief netwerk van ...Lees meer

  1. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018 0 reacties
  2. Het congres en de gebaande paden, dat kan toch anders? 

    Ook de communicatiebranche bezoekt graag congressen. Kennis delen, inspirerende keynote speakers en hopelijk nieuwe waardevolle contacten opdoen. We gaan voor inhoud in ruil voor een vaak duurbetaald kaartje. Maar wat was het resultaat van het laatste congres dat je bezocht? Wat waren jouw doelstellingen en waren die na afloop bereikt? Joost Callaars: “Ik vind het rendement van een congres vaak te weinig en denk dat het anders kan. Door de inzet van eenvoudige techniek moet het congres naar een hoger niveau getild worden en beter aansluiten bij de behoeften van de deelnemers.” Lees verder

    Nieuws Door Herman Grendelman op 07 augustus 2018 0 reacties
  3. Burgers' Zoo: storytelling zonder vermenselijkte personages

    Burgers’ Zoo in Arnhem wil dieren behandelen als dieren. Geen namen dus voor de giraffen, gorilla’s en olifanten in deze dierentuin. Tegelijkertijd zet Burgers’ Zoo wel volop in op storytelling. Hoe doe je dat als je de dieren niet personaliseert?

    Lees verder

    Blog Door Sigrid van Iersel op 05 juli 2018 0 reacties
  4. Gerry McGovern: 'Probeer het, faal, kom weer overeind'

    De wereld verandert en een deel beweegt weg van de afhankelijkheid van organisaties. Wat doen we verkeerd? Gerry McGovern, ‘CEO customer Carewords’: “Het is vaak niet de fout die je maakt, maar de manier waarop je reageert op die fout. Probeer het, faal, kom weer overeind, probeer het opnieuw en faal beter.”

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 26 juni 2018 0 reacties
  5. C-DAY18: Vertrouwen gezocht

    Het gaat om vertrouwen. Ben je te vertrouwen, krijg je vertrouwen? Op dat thema borduurden vrijwel alle sprekers voort tijdens C-DAY18, het nationaal vakcongres voor communicatieprofessionals georganiseerd door Logeion. Op de langste dag van het jaar, 21 juni, kwamen meer dan 700 communicatieprofessionals naar het NBC Congrescentrum in Nieuwegein om kennis te delen en kennis te maken.  

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 26 juni 2018 0 reacties