Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie

De vakgroep Marketingcommunicatie stelt zich ten doel om een helder beeld te formuleren van de toegevoegde waarde van marketingcommunicatie voor de organisatie. Bij marketingcommunicatie staat altijd een commerciële of daaraan afgeleide doelstelling centraal, zoals een verkoopdoel of een dienstverleningsdoelstelling. Onderwerpen die deze vakgroep interessant vindt en bestudeert, zijn bijvoorbeeld positionering en propositie, branding en de verhouding tot corporate communicatie en ander communicatie disciplines (interne-, PR, arbeidsmarktcommunicatie, branding etc.).

De leden van deze vakgroep vormen de basis van een actief netwerk van ...Lees meer

  1. Doe mee aan de Comm-Lab Challenge: Giro555

    In mei werd een nieuw initiatief bekend gemaakt: de Comm-Labs. Tijdelijke groepen die aan de slag gaan met thema’s die op de korte termijn spelen. Logeion-lid Linda Tops en Algemeen bestuurslid Marjan Jansen Manenschijn hebben hun krachten samen met Giro555 gebundeld en trappen deze zomer af met de eerste Comm-Lab in de vorm van een challenge. Doe jij mee aan de Giro555-challenge? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 09 juli 2020 1 reactie
  2. Vakgenoten gezocht!

    De ontwikkeling van het communicatievak is één van de belangrijkste speerpunten van Logeion. Dat doet de beroepsorganisatie op verschillende manieren en de, door Logeion ontwikkelde, beroepsniveauprofielen (BNP’s) spelen daarin een belangrijke rol. Momenteel is de BNP-commissie bezig met een update van de profielen en zij willen nu toetsen of deze aangepaste BNP’s overeenkomen met de dagelijkse praktijk. Daarom zoeken ze vakgenoten voor een klankbordgroep. Help jij mee? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 juli 2020
  3. Sascha Becker wint titel Communicatieman 2020 en Andy Wiemer is CommunicatieTalent 2020

    Sascha Becker, Head of strategy bij PROOF, is door Logeion verkozen tot Communicatieman 2020. “Sascha heeft zijn methodiek van de ‘Employee journey’ bij uiteenlopende organisaties in binnen- en buitenland toegepast met zeer aansprekende resultaten die aantoonbaar bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. Daarmee heeft hij niet alleen een brug geslagen tussen communicatie en HR, maar ook het belang van communicatie bij tal van bestuurders nadrukkelijk weten aan te tonen”, aldus juryvoorzitter Noud Bex. Andy Wiemer, coördinator Woordvoering bij ProRail, heeft de prijs voor CommunicatieTalent 2020 in ontvangst mogen nemen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 16 juni 2020
  4. Communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend

    De nieuwe communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend. De trends vormen een belangrijke inspiratie voor vakgenoten en organisaties waarvoor zij werken. De drie trends zijn ‘Verdeelde samenleving, gedeelde toekomst’, ‘Technologie als bondgenoot’ en ‘Welkom in de belevingswereld’. De trends zijn het resultaat van een proces met diverse (communicatie)professionals onder leiding van de Adviesraad Programmering en Trends (APT) van Logeion. Het vak is continu in beweging, waardoor de trends ook veranderen. Daarom formuleert Logeion iedere twee jaar nieuwe trends die van belang zijn voor communicatieprofessionals en als vertrekpunt kunnen fungeren voor strategie- en planontwikkelingen van communicatieafdelingen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 18 mei 2020
  5. Logeion start nieuw initiatief: Commlabs

    Tijdens de laatste keukentafelgesprekken met Logeion-leden en ook tijdens bestuursvergaderingen is het idee ontstaan om de structuur van Logeion aan te passen aan de hedendaagse manier van werken en te experimenteren met meer het karakter van een netwerk. Toen konden we natuurlijk nog niet vermoeden hoe deze ontwikkeling zou aansluiten bij wat er zou gaan spelen in onze maatschappij. Wendbaar zijn kan in tijden van Corona het verschil uitmaken. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 13 mei 2020 1 reactie