Logeion-voorzitter

Logeion-voorzitter Wieneke Buurman

Wieneke Buurman heeft een kwart eeuw ervaring in het communicatievak en kent het dan ook van binnen en van buiten. Ze heeft verschillende functies als manager van communicatieafdelingen vervuld, zowel bij de overheid (provincie Gelderland) als in het bedrijfsleven (o.a. Endemol Nederland en Datelnet). Van 2005 tot 2010 heeft ze dergelijke functies op interimbasis vervuld, onder meer bij General Motors, ASR, Rabobank en de gemeente Nijmegen.

Naast haar kennis van communicatie en management kan Buurman ook bogen op politiek-bestuurlijke ...Lees meer

  1. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties
  2. Het buddyprogramma brengt inzicht en inspiratie

    Marieke Stenfert (Woordvoerder bij de gemeente Zwolle) en Wieneke Buurman (Voorzitter van Logeion) waren afgelopen jaar met elkaar verbonden door het buddyprogramma, een initiatief vanuit Young Logeion waarin een junior professional wordt gekoppeld aan een senior professional om gedurende een jaar van én met elkaar te leren. Twee weken geleden hadden zij hun laatste meeting. Genoeg reden dus om hen het hemd van het lijf te vragen. Want wat heeft het hen na een jaar opgeleverd? Volgens Marieke is het een cadeautje: "Het is inspirerend en prikkelend om je ervaringen, ideeën en visie te delen met iemand anders. Een vakgenoot die je niet op de werkvloer treft of kent van je studie." Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 13 november 2018
    Young Logeion
  3. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018 0 reacties
  4. Fusie Cascadis-Logeion, een natuurlijk proces

    In C#2 (verschijning op 5 juni 2018) gaan Cascadis-voorzitter Robert van Vliet en Logeion-voorzitter Wieneke Buurman verder in op de fusie van Cascadis met Logeion. Cascadis is sinds 2003 de beroepsvereniging van online professionals in de (semi-)publieke sector en telt 550 leden. Van Vliet noemt de fusie een natuurlijke stap. Buurman ziet meerwaarde voor alle leden. Alvast een voorproefje van het artikel in C. Lees verder

    Nieuws Door Annemarie van Oorschot op 30 mei 2018 0 reacties
    Online communicatie - Cascadis
  5. Noya, Strickwold en Tebbe zijn de finalisten Communicatieman/vrouw 2018

    De jury heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 30 mei 2018 0 reacties