Logeion-hoogleraar

Logeion-hoogleraar Christian Burgers

Dr. Christian Burgers (1983) is per 1 maart 2019 benoemd tot bijzonder hoogleraar op de Leerstoel Strategische Communicatie op de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Deze Leerstoel wordt sinds 2008 mogelijk gemaakt door Logeion en de Partners en Vrienden van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) van Logeion. Christian Burgers volgde Noelle Aarts op, die de Logeion-leerstoel tussen 2008 en eind 2017 heeft bekleed.

  1. Nu online: The Peer Review over de relatie tussen communicatiewetenschap en -praktijk

    Vijf vakgenoten vragen zich af of er wel voldoende kruisbestuiving is tussen de communicatiewetenschap en -praktijk én delen soms verrassende inzichten in deze zesde aflevering van The Peer Review die nu online te bekijken is. Maak jij regelmatig gebruik van inzichten en kennis uit de communicatie-wetenschap of aanpalende vakgebieden als sociologie, bestuurskunde, psychologie, taalkunde of gedragswetenschappen?  Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 01 juni 2021
  2. USG Marketing & Communications gaat brede samenwerking aan met Logeion

    USG Marketing & Communications is de nieuwe Partner van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) van Logeion. Samen met bijna dertig andere Partners van het CSC en bijna twintig Vrienden van het CSC ondersteunt USG Marketing & Communications onder andere de Leerstoel Strategische Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en maken ze wetenschappelijk onderzoek naar (strategische) communicatie vanuit het CSC mogelijk. Daarnaast gaat USG Marketing & Communications zich ook richten op Young Logeion-leden. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 20 april 2021
  3. Als wetenschapper moet je om je heen kijken

    Rens Vliegenthart (1980) is hoogleraar Media en Samenleving bij de afdeling communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. In zijn onderzoek houdt hij zich bezig met de interactie tussen media en politiek en de effecten van mediaberichtgeving op kiezers, consumenten en algemeen publiek. Hij is wetenschappelijk directeur van de Amsterdam School of Communication Research en ook anderszins bestuurlijk actief. Zo is hij door Jeroen Dijsselbloem gevraagd om bij te dragen aan de evaluatie van het optreden van de regering tijdens de coronapandemie door de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Lees verder

    Nieuws Door Celia Noordegraaf op 09 maart 2021
  4. Onderzoeksproject 'De Purpose Paradox voorbij’ wint Strategische Communicatie Challenge 2021 van Logeion

    Komala Mazerant, Kristel Klaassen en Lotte Willemsen van de Hogeschool Rotterdam hebben de Strategische Communicatie Challenge 2021 gewonnen met hun onderzoeksproject 'De Purpose Paradox voorbij’. In een online sessie met andere aanvragers mochten de onderzoekers hun project pitchen voor een vakjury en de Partners van het Centrum Strategische Communicatie. De kwaliteit van de inzendingen was dit jaar zeer hoog volgens de jury en uiteindelijk werd dit project tot winnaar uitgeroepen. De winnaars ontvangen €25.000 van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) van Logeion om hun onderzoeksproject in het komende jaar uit te voeren. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 17 februari 2021
  5. Doe mee aan de Europese Communicatie Monitor

    Als hoogleraar op de Logeion-leerstoel heb ik het voorrecht dat ik met velen van jullie van gedachten mag wisselen over ons mooie vakgebied. Deze kennisdeling gaat verschillende kanten op. Aan de ene kant mag ik studenten Communicatiewetenschap – onze toekomstige collega’s – vertellen over ons mooie vakgebied. Aan de andere kant deel ik nieuwe wetenschappelijke inzichten met het vakgebied, bijvoorbeeld via columns en lezingen. Daarnaast voer ik ook zelf nieuw onderzoek uit, waarvan ik de resultaten dan weer met jullie kan delen. Vanaf dit jaar is daar een nieuw onderzoeksproject bijgekomen, waar je wellicht al eens van hebt gehoord: de Europese Communicatie Monitor (ECM). De ECM is het grootste jaarlijkse internationale onderzoeksproject naar trends binnen het communicatievak. De kwaliteit van een onderzoek als de ECM hangt af van de kwaliteit van de steekproef: Hoe meer mensen meedoen, hoe beter we een beeld hebben van de visie van de Nederlandse communicatieprofessional. Daarom zou ik je willen vragen om ook mee te doen aan de ECM 2021 en je ongezouten mening te geven over de stand en toekomst van ons vak.

    Lees verder

    Blog Door Christian Burgers op 10 februari 2021

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.