Live communicatie

Live communicatie

Live communicatie is de meest krachtige vorm van communiceren en vaak de meest intensieve, zowel in tijd, budget als bewerkelijkheid. Het strategisch inzetten van live communicatie blijft een uitdaging waar communicatieafdelingen vaak een belangrijke rol vervullen en van grote meerwaarde zijn. De themagroep Live communicatie wil kennis en inspiratie bieden bij de inzet van live communicatie als strategisch instrument.

Live communicatie

  1. Annette Reijersen van Buuren is Communicatievrouw van 2019 en Stefan Meershoek is CommunicatieTalent van 2019

    Annette Reijersen van Buuren, manager Merk, Marketing & Communicatie bij Stichting CPNB, is door Logeion verkozen tot Communicatievrouw van 2019. "Als een bevlogen hovenier heeft Annette gewerkt aan de ombouw van de Stichting CPNB, het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche. Ze heeft gesnoeid, gezaaid en water gegeven", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Stefan Meershoek, marketing- en communicatieadviseur bij PGGM, is verkozen tot het CommunicatieTalent van 2019. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 20 juni 2019
  2. C-day19: koop nu je Early Bird-ticket!

    Op 20 juni is het tijd voor C-day19: hét nationale vakcongres voor communicatieprofessionals, waar je als professional wordt voorbereid op de dag van morgen. Ben jij al future proof? Welke technologische ontwikkelingen gaan ons vak beïnvloeden? En hoe zorg jij dat je als communicatiespecialist relevant blijft? Ontdek het op C-day19, samen met dagvoorzitter Frénk van der Linden, de nieuwe 'Logeion-hoogleraar' Christian Burgers, internationale topsprekers en meer dan 800 communicatieprofessionals. Gegarandeerd inspiratie voor de rest van het jaar. Binnenkort maken we het programma bekend. Wil jij er dit jaar sowieso bij zijn? Verzeker jezelf dan alvast van een plek. Vorig jaar was C-day volledig uitverkocht, dus zorg dat je op tijd bent! De Early Bird-tickets zijn vanaf vandaag verkrijgbaar. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 06 maart 2019
  3. Wil jij een actieve rol hebben in de vereniging?

    Vanwege de groei en onze grote ambities voor 2019, is Logeion op zoek naar leden die zich actief willen inzetten voor de vereniging. Wil jij bijvoorbeeld bijdragen aan hét grootste communicatiecongres van Nederland? Voor C-DAY19 zijn we op zoek naar een lid voor de congrescommissie. Of ben jij helemaal thuis in het vakgebied Corporate communicatie of Publieke communicatie? Deze vakgroepen zijn op zoek naar leden die hun kennis en expertises in willen zetten voor de vereniging. Tenslotte doen we nog oproep naar creatief schrijftalent voor de redactie van vakblad C! Meer weten over een van deze rollen? Lees snel verder. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 januari 2019
  4. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reactie
  5. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018