Live communicatie

Live communicatie

Live communicatie is de meest krachtige vorm van communiceren en vaak de meest intensieve, zowel in tijd, budget als bewerkelijkheid. Het strategisch inzetten van live communicatie blijft een uitdaging waar communicatieafdelingen vaak een belangrijke rol vervullen en van grote meerwaarde zijn. De themagroep Live communicatie wil kennis en inspiratie bieden bij de inzet van live communicatie als strategisch instrument.

Live communicatie

  1. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties
  2. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018 0 reacties
  3. Congres app inzetten? Maak eerst een proefrit!

    Een auto: vier wielen, een motor en een stuur. Allemaal hetzelfde, dus een proefrit maken? Helemaal niet nodig! Afrekenen en rijden maar. Of toch niet… Wacht… Huh? Verschillende typen motoren? Wel of geen automaat? Niet elke auto is hetzelfde: ze verschillen in beleving, rijplezier, comfort en uitvoering. Dit geldt ook voor de congres of event app. Vertelt een lijst met app-opties hoe deze zijn uitgewerkt? Nee, dat merk je pas wanneer je ze daadwerkelijk gaat gebruiken. Kortom: maak net als bij het kopen van een auto eerst een proefrit.

    Lees verder

    Blog Door Joost Callaars op 22 augustus 2018 1 reacties
  4. Het congres en de gebaande paden, dat kan toch anders? 

    Ook de communicatiebranche bezoekt graag congressen. Kennis delen, inspirerende keynote speakers en hopelijk nieuwe waardevolle contacten opdoen. We gaan voor inhoud in ruil voor een vaak duurbetaald kaartje. Maar wat was het resultaat van het laatste congres dat je bezocht? Wat waren jouw doelstellingen en waren die na afloop bereikt? Joost Callaars: “Ik vind het rendement van een congres vaak te weinig en denk dat het anders kan. Door de inzet van eenvoudige techniek moet het congres naar een hoger niveau getild worden en beter aansluiten bij de behoeften van de deelnemers.” Lees verder

    Nieuws Door Herman Grendelman op 07 augustus 2018 0 reacties
  5. Themagroep Live communicatie, iets voor jou?

    Live communicatie is de meest krachtige vorm van communiceren en vaak de meest intensieve, zowel in tijd, budget als bewerkelijkheid. Het strategisch inzetten van live communicatie blijft een uitdaging waar communicatieafdelingen vaak een belangrijke rol vervullen en van grote meerwaarde zijn. Binnenkort start er een nieuwe themagroep rondom live communicatie en wij zijn op zoek naar mensen die graag hun kennis willen delen en mee willen denken over dit onderwerp. Is dit iets voor jou? Sluit je dan aan! Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 05 februari 2018 0 reacties