Leiderschap

Leiderschap

De themagroep Leiderschap verkent graag samen met collega’s wat leiderschap kan betekenen voor communicatieprofessionals, leidinggevenden en hun organisaties. Via gevarieerde activiteiten en methoden willen wij het thema ‘leiderschap’ binnen het communicatievak op de kaart zetten.

De themagroep kent een denktank waarbij via gesprekken de verdieping wordt gezocht aan de hand van dagthema’s. Voorbeelden hiervan zijn ‘Leiderschap & gedragsverandering’, ‘Paradoxen in leiderschap’ en ‘Connected leadership’. Deze denktank-bijeenkomsten staan in principe voor iedereen open en worden aangekondigd via de LinkedIn-groep Logeion en ons ...Lees meer

  1. Doe mee aan het wereldwijde onderzoek naar succesvolle communicatieafdelingen

    Reputation Institute (Ri) en Logeion slaan de handen ineen om het communicatievak beter in kaart te brengen. Jij kunt daar een rol in spelen, mits je op de communicatieafdeling werkt bij een publieke of private organisatie. Zzp’ers en communicatiebureaus vallen helaas buiten de scope van het onderzoek. Een groep onderzoekers van het Ri onder leiding van Cees van Riel werkt sinds een jaar aan een wereldwijde studie waarin gegevens verzameld worden over kerncijfers van communicatieafdelingen. Het Ri heeft een enquête ontwikkeld die de essentiële kenmerken van een communicatieafdeling meten. De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in het CommunicatieCollege van Cees van Riel dat traditioneel aan het einde van het jaar plaatsvindt. Waarom dit onderzoek van groot belang is? We vroegen het aan Cees van Riel zelf.  Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 03 oktober 2019
  2. Een succesvolle journey voor de medewerker

    Het interview met leiderschapsexpert Simon Sinek weerspiegelt perfect de visie van strategieconsultant Wenda Bolink en hoofd strategieconsultant Sascha Becker van bureau PROOF over de manier waarop organisaties zouden moeten omgaan met hun medewerkers. “Medewerkers zijn nog belangrijker dan je klanten,” stellen zij dan ook. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 23 juli 2019
  3. Farid Tabarki: 'We zitten in een nieuwe fase van permanente verandering en onzekerheid' 

    Op 15 mei staat Farid Tabarki op het podium om ons meer te vertellen over de tijdsgeest, trends, tijdelijke verbindingen en het verdwijnen van vaste structuren en systemen. "We leven in een vloeibare samenleving en we doorbreken vaste structuren", maar wat betekent dit precies? Farid legt het in dit interview uit. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 03 april 2019
  4. Zo word je een topadviseur

    Hij leunt af en toe even op de tafel op het podium, loopt heen en weer om zijn waterglas te vullen, maakt af en toe een klein sprongetje op de plaats en zet om het kwartier een dansfilmpje van 15 seconden op om het publiek in beweging te krijgen. Zijn masterclass zit boordevol tips uit theorie en praktijk. Wat doen effectieve adviseurs? En wat houdt je tegen om er zelf een te worden?

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 08 februari 2019
  5. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reactie