De Graafschap buitenspel door coronacrisis

Marc Teloh 705x220.jpgwoensdag 08 juli 2020 11:10

Met pas één verloren wedstrijd lijkt het seizoen van voetbalclub De Graafschap in maart 2020 niet meer stuk te kunnen. De club maakt zich op voor de eindsprint en promotie naar de Eredivisie. Maar de coronacrisis gooit roet in het eten. Hoe zorg je er dan voor dat je supporters betrokken blijven? En hoe communiceer je met sponsoren? Wat vertel je de media? Marc Teloh, communicatie- en teammanager op stadion De Vijverberg in Doetinchem, vertelt het in de nieuwe editie van ons magazine C.

Door de redactie

Toen bekend werd dat Nederland in intelligente lockdown ging, wist Teloh het meteen: alle zeilen moeten worden bijgezet. “Allereerst moet je werknemers, sponsoren en supporters informeren over wat dit voor de club betekent. Het stadion gaat dicht, we gaan thuiswerken en voetballen is voorlopig niet aan de orde.” Het belangrijkste is om binding te behouden met iedere betrokkene. En die verbondenheid is nu dagelijkse kost.

“Als je grofweg zes maanden bij je supporters uit beeld bent - door de coronacrisis begint de competitie immers in principe pas weer in september - verdwijn je op de achtergrond. Dat willen we koste wat kost voorkomen. Voor mij is elke view, like, comment een vorm van binding. Als mensen dat doen, heb je ze bereikt en geraakt. Dat is onze graadmeter. Met duizenden likes en hartjes, op zowel Facebook als Instagram, weten we dat we goed zitten.” 

Spelenderwijs zijn ze bij De Graafschap gaan ontdekken hoe die engagement dan ook zo hoog mogelijk kon blijven. “We zijn gaan beeldbellen met spelers en hebben die gesprekken opgenomen. We vroegen ze naar de hoogtepunten van afgelopen seizoen en monteerden daar het bijpassende beeld bij. Zo bleef het over voetbal gaan. Over de mooie goals en de fijne sfeer.” 

Meer weten over de engagement van De Graafschap? Vanaf aanstaande vrijdag ontvangen de leden en abonnees vakblad C05 van dit jaar met daarin het interview met Marc Teloh!

« Terug

Reacties op 'De Graafschap buitenspel door coronacrisis'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.