Motivaction heeft nieuw label: Sparkey

Motivaction 200x200.jpgwoensdag 13 mei 2020 13:23

Snelle ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vragen om extra HR-inzichten. Daarnaast maakt de huidige coronacrisis meer dan ooit duidelijk dat de relatie die een organisatie met haar medewerkers heeft ‘key’ is in het realiseren van strategische doelen. Motivaction bundelt de kennis en ervaring die verspreid is over onderzoeksteams in een nieuw expertteam. Vanaf 1 mei worden alle HR-gerelateerde onderzoeken daarom uitgevoerd onder het nieuwe label Sparkey.

“In feite hebben HR-professionals doelen die lijken op die van hun marketingcollega’s. Marketeers gebruiken onderzoek om hun producten en diensten af te stemmen op de doelgroep. Ook voor de HR-afdeling is het belangrijk om hun doelgroep, huidige en potentiële werknemers, echt goed te begrijpen en de arbeidsmarktcommunicatie daarop te baseren. Wat heb je bijvoorbeeld nodig om een aantrekkelijke werkgever te zijn? Waar onderscheid je jezelf mee? En hoe bind en boei je je doelgroep?” aldus Ester Koot. 

Sparkey gaat verder dan traditioneel werknemersonderzoek om organisaties te adviseren over hun vraagstuk. Commercieel directeur Karel Slootman: "Motivaction heeft jaren onderzoek ingezet in het ontwikkelen van twee unieke meetinstrumenten: met de WorkProfiler bieden zij bijvoorbeeld inzicht in de drijfveren van huidige medewerker én kan de potentiele doelgroep in kaart worden gebracht. Zo weten organisaties precies hoe ze beide groepen kunnen triggeren. WorkMotiv onderzoek helpt daarnaast pijnpunten en de trots binnen de organisatie identificeren, en stelt zo de prioriteiten scherp. Door onze expertise in een apart label onder te brengen is het nog meer herkenbaar voor onze opdrachtgevers en kunnen we onze klanten nog beter bedienen.”

« Terug

Reacties op 'Motivaction heeft nieuw label: Sparkey'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.