Je doet het toch wel gratis? Influencer Marketing voor professionals - Mascha Feoktistova, Max de Vries

JE DOET HET TOCH WEL GRATIS nieuw_0.jpgfebruari 2020

Recensent: Britt de Rooij

Hoe kan je als kleine organisatie Influencer Marketing (IM) inzetten? Of is IM alleen voor grote organisaties? Ik wil hier meer over weten en dit leek mij een uitstekend boek om antwoord op mijn vragen te krijgen.

Na het lezen van het eerste deel was ik niet enthousiast; er staan veel taalfouten in de tekst en het is heel belerend geschreven. In deel 2 vind ik het goed dat er een stappenplan wordt aangeboden, hierdoor kun je goed in kaart brengen wat je doelen zijn en de afweging maken of IM zinvol kan zijn. Al wordt er in dit plan niets ‘nieuws’ verteld. Er staan veel casussen in waar missers zijn gemaakt, ik zou meer succesverhalen willen lezen, om inspiratie op te doen hoe IM goed ingezet is. De missers die genoemd worden zijn wel extreem dus ik begrijp de behoefte om informatie over deze nieuwe marketingmethode te delen. Het boek duidelijkheid geeft over hoe de business van een influencer in elkaar zit, met als boodschap dat je hen serieus moet nemen. Als je dit al deed, zoals ik, overheerst de negatieve toon en word ik niet enthousiast om IM toe te passen.

Titel: Je doet het toch wel gratis? Influencer Marketing voor professionals
Auteur(s): Mascha Feoktistova, Max de Vries
Uitgever: Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Jaar van uitgave: 2019
ISBN-nummer: 978 94 615 62 555   
Aantal pagina’s: 192
Kosten: € 22,50                 
Aantal sterren:2 sterren

« Terug