Het Centrum Strategische Communicatie verwelkomt nieuwe Partner Wit Communicatie

Wit_705x220 (002).jpgdonderdag 05 maart 2020 16:00

Wit Communicatie heeft zich als Partner van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) aangesloten. Samen met ruim twintig andere Partners van het CSC ondersteunt Wit Communicatie onder andere de Leerstoel Strategische Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en maken ze wetenschappelijk onderzoek naar (strategische) communicatie vanuit het CSC mogelijk.

Door de redactie

"We zijn natuurlijk erg blij dat Wit communicatie partner is geworden van het Centrum voor Strategische Communicatie (CSC). Met het CSC willen en een brug slaan tussen communicatieonderwijs -en wetenschap en de beroepspraktijk", aldus André Manning, directeur van Logeion.

Bij Wit Communicatie,  een full service Amsterdams communicatiebureau, draait alles om draagvlak. De Wit-mensen werken aan in- en extern draagvlak voor beleid, projecten, strategie en veranderopdrachten. “We bedenken innovatieve concepten en producten én ontwikkelen deze. Daar hebben we lol in, en het is nog leuker als anderen er ook blij van worden”, aldus Karin Hagelstein, partner bij Wit Communicatie en samen met bedrijfskundige Remco Bleeker,  bedenker van CoCo, de Persvragenmonitor en CoCo, de issueMonitor.
Met deze tools kunnen organisaties hun interne draagvlak en hun reputatie 24/7 monitoren en proactief managen. Als interim manager communicatie merkt Karin dagelijks dat er een grote behoefte is onder vakgenoten om hun meerwaarde te laten zien binnen hun organisatie. "En dan kan goede tooling het inhoudelijke verschil maken. Als het maar praktisch en gebruiksvriendelijk is."
En dat is in de loop der jaren het handelsmerk van Remco en Karin geworden. Volgens Remco kan nagenoeg iedereen met de CoCo-producten werken zonder training.

Remco ziet paralellen met Logeion: "Zoals Logeion al jaren richting en impuls geeft aan de verdergaande professionalisering van het communicatievak, zo hopen wij op bescheiden wijze met onze CoCo-concepten die zijn ontwikkeld en getest in de praktijk, onze vakgenoten te ondersteunen in hun dagelijkse proactieve werkzaamheden." Als voorbeeld noemt Karin de issueMonitor. "Waar communicatie afdelingen soms met vier leveranciers werken, hebben wij nu de vier in een-oplossing voor issuemanagement bedacht:  je kunt je woordvoeringslijnen op meerdere niveaus intern afstemmen, je contentkalender beheren, acties uitzetten, zelf social media berichten posten, de online en offline resultaten daarop filteren, analyses plegen en je eigen rapportage samenstellen. Dat allemaal 24/7 real time in een handige app."

"Met het CSC willen en een brug slaan tussen communicatieonderwijs en wetenschap en de beroepspraktijk. Dat doen we met onze bijzondere hoogleraar, de financiering van wetenschappelijk onderzoek en de verschillende “Onder Professoren” bijeenkomsten waar communicatiewetenschappers hun recente onderzoeken delen met vakgenoten uit de praktijk. Dit is alleen maar mogelijk door de steun van onze Partners, waarbij Wit Communicatie zich nu ook heeft aangesloten. Zij laten daarbij zien hoe belangrijk zij de kruisbestuiving tussen wetenschap en praktijk vinden."

Op de website van het Centrum Strategische Communicatie vind je meer informatie over het CSC en kun je ook alle andere Partners van het CSC bekijken. Heb je interesse om het CSC en de Logeion-leerstoel ook te ondersteunen? Download de flyer voor meer informatie of neem contact op met partnerships@logeion.nl.

« Terug

Reacties op 'Het Centrum Strategische Communicatie verwelkomt nieuwe Partner Wit Communicatie'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.