Bijl PR en Hogeschool Leiden zijn nieuwe Partners van het Centrum Strategische Communicatie

Bijl PR & Hogeschool Leiden 705x220.jpgdonderdag 23 januari 2020 12:09

Twee nieuwe partners sluiten zich aan bij het Centrum Strategische Communicatie (CSC), namelijk het pr-bureau Bijl PR en de Hogeschool Leiden. Het CSC is een niet-fysiek platform van Logeion dat de verbinding tussen communicatiewetenschap en -praktijk aanjaagt. Samen met ruim twintig andere Partners van het CSC ondersteunen Bijl PR en Hogeschool Leiden onder andere de Leerstoel Strategische Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en maken ze wetenschappelijk onderzoek naar (strategische) communicatie vanuit het CSC mogelijk.

Door de redactie

“De belangstelling voor het Centrum Strategische Communicatie is geweldig om te zien”, aldus André Manning, directeur van Logeion. “Met de Hogeschool Leiden en Bijl PR wordt de steun aan het CSC steeds breder en krijgen we opnieuw meer mogelijkheden om de brug tussen onderwijs & wetenschap en de praktijk nog meer vorm te geven. En daar zijn we natuurlijk hartstikke blij mee en is een mooi stimulans om ons vak verder te ontwikkelen.”

Bijl PR
Bijl PR is een pr-bureau dat graag de mouwen opstroopt voor klanten met een maatschappelijk relevant verhaal. Het Rotterdamse bureau heeft de vaste overtuiging dat bedrijven en organisaties succesvoller zijn wanneer zij midden in de maatschappij staan en op een transparante manier communiceren. Steeds met het doel om in gesprek te komen en te blijven met de juiste doelgroep. Ruud Bijl, directeur Bijl PR: “Onze adviseurs hebben oog voor maatschappelijke ontwikkelingen en helpen klanten door te luisteren naar stakeholders om vervolgens de boodschap terug te brengen tot de essentie. Onze passie voor het communicatievak gaat hand in hand met professionaliteit. Dat betekent dat we ook kritisch kijken naar onze eigen manier van werken. Daarom vinden we het belangrijk om continue de nieuwe werkelijkheid van de wereld om ons heen en wetenschappelijke inzichten te verweven met ons advies. Dat houdt ons scherp en maakt ons advies nog scherper. Een partnership met het Centrum Strategische Communicatie voelt dan ook als een heel logische stap.”

Hogeschool Leiden
Het lectoraat Public Relations & Social Media, onderdeel van het kenniscentrum duurzaam organiseren van Hogeschool Leiden, wordt met enthousiasme partner bij het Centrum Strategische Communicatie van Logeion. Logeion en Hogeschool Leiden hebben in 2018 en 2019 al intensief samengewerkt, samen met Hanzehogeschool Groningen, in het onderzoek naar de omvang en inhoud van het communicatievak. Vanuit het lectoraat zullen lector dr. Mr. Piet Hein Coebergh MBA, afstudeercoördinator drs. Corine Hoppenbrouwers en onderzoeker drs. Martien Schriemer afwisselend het lectoraat vertegenwoordigen. Coebergh heeft er zin in: "We verheugen ons op intensiever contact met onderzoekers uit het WO en HBO uit het hele land om ons beeld op de sector en onze toekomst te verscherpen. Het CSC biedt een fraai groeimodel voor onze kennis en kennissen."

Op de website van het Centrum Strategische Communicatie vind je meer informatie over het CSC en kun je ook alle andere Partners van het CSC bekijken. Heb je interesse om het CSC en de Logeion-leerstoel ook te ondersteunen? Download de flyer voor meer informatie of neem contact op met partnerships@logeion.nl.

 

« Terug

Reacties op 'Bijl PR en Hogeschool Leiden zijn nieuwe Partners van het Centrum Strategische Communicatie'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.