Sneak preview C#1: Losser en leuker; bereik meer met humor

BoomChicago-705x220.pngdinsdag 21 januari 2020 15:32

“Humor kan zorgen voor verbinding en betrokkenheid en is een goede manier om de olifant in de kamer te benoemen. Als mensen ergens om lachen, dan denken ze erover na”, aldus Andrew Moskos van Boom Chicago. Logeion organiseert in samenwerking met dit comedy instituut en de gemeente Amsterdam een Enter-the-firm op 30 januari. “Er is een verschuiving geweest de laatste tien, twintig jaar. Bedrijven zijn minder formeel geworden. En ondanks dat de boodschap van een organisatie natuurlijk serieus kan zijn, is er tegenwoordig ruimte op de werkvloer voor die 'light touch'.”

Door de redactie

Deze verschuiving zie je ook bij de gemeente Amsterdam. Sebas van der Sangen van de gemeente: “We zijn als gemeente en als hoofdstad vrolijker gaan communiceren, de tone of voice is veranderd en humor is daar onderdeel van. We zijn geen clowns, maar als het onderwerp zich ervoor leent, gebruiken we wel die Amsterdamse knipoog.” Zijn collega Bart Veilbrief vult aan: “Het is een oud principe om humor te gebruiken, dat zie je ook in reclame. Hier in Amsterdam heerst een bepaald soort losheid die logisch is, recht voor z’n raap en antiautoritair. Om überhaupt met een boodschap door te dringen pakken we met humor meer ruimte om direct in de leefwereld van de Amsterdammers terecht te komen. Hij vervolgt: “Mensen zijn tegenwoordig ook veel meer gewend aan die losse stijl, de stijl van webcare-afdelingen bijvoorbeeld, die is nu anders dan tien jaar geleden.”

Je kunt je hier nog aanmelden voor de bijeenkomst met Boom Chicago. Maar wees snel, want de kaarten gaan rap!

« Terug

Reacties op 'Sneak preview C#1: Losser en leuker; bereik meer met humor'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.