Gino van Ossel wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

PIM-winnaar 2019-705x220.pngdonderdag 28 november 2019 14:30

Het boek ‘Retail - De digitale hysterie voorbij’ is op 26 november door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2019. Auteur Gino van Ossel presenteert hierin een praktische aanpak om als retailer of merk succesvol te zijn in digitale tijden. De jury roemt vooral het vernieuwende concept 'optichannel' waarmee retailers op geheel eigen wijze een antwoord kunnen geven op de digitale uitdagingen. Platform Innovatie in Marketing (PIM) reikte de prijs voor de 17e keer uit.

Door de redactie

Juryvoorzitter Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School) over het winnende boek: 'Het boek beschrijft op degelijke wijze waar de uitdagingen van omnichannel retail liggen en waarom het voor retailers bedrijfseconomisch lastig is hier concreet invulling aan te geven. De auteur blijft niet steken in vergezichten maar biedt realistische en pragmatische oplossingsrichtingen voor retailers en ook merken. De vele voorbeelden zijn herkenbaar en met de interessante checklists kan de lezer direct aan de slag.'

De prijs werden uitgereikt tijdens de PIM bijeenkomst van 26 november in RAI Amsterdam. De andere finalisten waren 'Excelleren in service' van Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan en 'The Positive Sum Game' van Herman Toch & Ann Maes. 

Over de prijs
De PIM Marketing Literatuur Prijs is een jaarlijkse award die in 2003 voor het eerst werd uitgereikt door Platform Innovatie in Marketing. Hiermee wil het kennisnetwerk een impuls geven aan de ontwikkeling van het marketingvak. Boeken die in aanmerking komen zijn ontstaan vanuit het Nederlandse taalgebied en geven een vernieuwende kijk op marketing. De vakjury let op het innovatieve gehalte van de gepresenteerde visie, de mogelijke impact daarvan en de toepasbaarheid voor de lezer.

« Terug

Reacties op 'Gino van Ossel wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2019'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.