Marc Lamers nieuwe Clustermanager Communicatie van het Rode Kruis

Marc-Lamers-vierkant.pngwoensdag 06 november 2019 08:49

Marc Lamers wordt per 1 februari 2020 de nieuwe Clustermanager Communicatie van het Nederlandse Rode Kruis. Lamers is nu nog Corporate Director Communications & Marketing bij Wageningen University & Research. Als Clustermanager Communicatie is Lamers verantwoordelijk voor alle in- en externe communicatie van het Rode Kruis in Nederland.

De afdeling Communicatie bestaat uit drie teams: Media & Online, Interne & Corporate Communicatie en Marketing Communicatie. Marc Lamers: “Ik ben zeer geïnspireerd om aan de slag te gaan voor het Rode Kruis. Het is een sterk merk met een grote maatschappelijke relevantie. Een relevantie die elke dag zichtbaar is.”

Algemeen directeur Marieke van Schaik: “Marc Lamers heeft ruime managementervaring in not-for-profit én het bedrijfsleven. Daarmee is hij voor ons de ideale kandidaat als nieuwe Clustermanager Communicatie.” Lamers heeft de opleiding toerisme en verkeer aan de NHTV Hogeschool gevolgd en de master corporate communications aan de Erasmus Universiteit. Na zijn studietijd specialiseerde hij zich als consultant in het ontwikkelen en opzetten van positionerings- en communicatiestrategieën. Van 2003 tot 2011 werkte hij bij ARCADIS Nederland BV waar hij doorgroeide tot Hoofd Marketing & Communicatie. Sinds 2012 is Lamers werkzaam bij de Wageningen University & Research als Corporate Director Communications & Marketing. Naast zijn baan bij Wageningen University & Research is hij jurylid van de Dutch Marketing Awards, marketing talent of the year en lid van de Raad van Advies van de Universiteit van Nederland.

« Terug

Reacties op 'Marc Lamers nieuwe Clustermanager Communicatie van het Rode Kruis'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.