Het Employee Journey Festival voor HR- en communicatieprofessionals

Employee Journey Festival_Website 705x220.jpgwoensdag 10 juli 2019 12:22

Marketeers zijn al jaren bezig met hun 'customer journey'. Maar bij Communicatie en Human Resources staat de 'employee journey' nog in de kinderschoenen. Terwijl de schaarste op de arbeidsmarkt alleen maar toeneemt en de 'war for talent' dus al begonnen is. Met een optimale employee journey zorg je ervoor dat de juiste talenten kiezen voor jouw organisatie en vervolgens gepassioneerd bijdragen aan het succes daarvan. Maar hoe realiseer je die optimale employee journey?

Door de redactie

Waar moet je dan op letten? Waar begin je? Op het Employee Journey Festival krijg je antwoord op al dit soort vragen op inspirerende manieren.

Wat kunnen bezoekers van het festival verwachten?
"Een talkshow waar communicatie- en HR-directeuren en CEO’s vertellen over hun ervaringen met onderdelen van de employee journey. Mini-colleges over de theorie door de auteurs van het boek ‘De employee journey’. Een TED Talk over wat werkgeluk nu precies is en hoe je dat realiseert voor je medewerkers. Interactieve workshops waar communicatie- en HR-directeuren een uniek kijkje in de keuken geven van hun organisatie. Een lunch en borrel waar netwerken makkelijk wordt gemaakt. En tot slot een bijzondere presentatie over persoonlijk leiderschap van FIFA-voetbalscheidsrechter Danny Makkelie."

Dat zijn veel verschillende onderwerpen, wat zijn de belangrijkste inzichten die bezoekers voorgeschoteld krijgen?
"Tijdens de dag krijg je inzicht in de belangrijkste factoren en de contactmomenten van de employee journey vanuit het perspectief van de organisatie én van de medewerker. Je krijgt cijfers, feiten en theorie te horen. Tips en tricks om zelf direct aan de slag te gaan en er worden aansprekende cases met concrete voorbeelden uit de praktijk gepresenteerd."

Voor wie is het employee journey festival interessant?
"Dit festival is interessant voor HR- en communicatieprofessionals, die bezig zijn met de employee experience en willen weten wat de nieuwste inzichten zijn op dat gebied. Maar ook willen weten hoe die te vertalen naar de eigen organisatie. Het is het enige evenement dat zich richt op HR- en communicatieprofessionals tegelijk, vanuit de overtuiging en ervaring dat alleen organisaties waar HR- en communicatiemensen nauw samenwerken de optimale employee journey weten te realiseren."

En waarom is het voor de communicatieprofessional interessant om je aan te melden voor dit festival?
"Omdat de employee journey zoals gezegd nu nog in de kinderschoenen staat, maar desondanks steeds vaker wordt gezien als een manier om op de lange termijn 'business value' te realiseren voor organisaties. Wie zich nu hierin verdiept, loopt straks qua professionaliteit voorop. HR- en communicatieprofessionals beseffen steeds meer dat het realiseren van de optimale employee experience staat of valt met de manier waarop zij samenwerken. De verandering in die opvatting is ook te zien in het aantal aanmeldingen voor het Employee Journey Festival: zowel HR- als communicatieprofessionals vinden het blijkbaar tijd voor een gezamenlijk evenement over 'het vak'."

En wie zijn de organisaties/sprekers?

De talkshow wordt gepresenteerd door Diana Matroos en zij interviewt:

  • Annelies Leveling, Vice President Learning & Development KLM;
  • Renske Paans, Global Head of Talent Management, Randstad CHRO Italy, Switzerland, Austria, Nordic, Eastern Europe, Greece, Turkey;
  • Jos Schut, Chief Human Resource Officer Randstad;
  • Agnes Schrijver, HR directeur Volksbank;
  • Stijn Verstijnen, General manager Nederland Deliveroo;
  • Steven Uitentuis, CEO Swapfiets;
  • Wenda Bolink & Sascha Becker, auteurs 'De employee journey'.

Ook zijn er presentaties van:

  • Patrick van Hees, gelukprofessor;
  • Danny Makkelie, FIFA-voetbalscheidsrechter.

Welke casus zullen besproken worden?
De volgende mensen geven een uniek kijkje in de keuken van hun organisatie wat betreft de employee journey en delen hun ervaringen en inzichten op het gebied van 'pre-boarding', 'onboarding', 're- crossboarding', afsheid nemen, alumni activiteiten en zichtbaarheid van het werkgeversmerk:

  • Pieter Borsboom – Merk & Communicatie manager bij Univé; 
  • Grietje Postma - directeur HRM ROC van Amsterdam;
  • Petra van den Enden – Manager Internal Communications bij Eneco;
  • Astrid Balsink - Global director Inclusion & Diversity bij Philips;
  • Mariëlle Bevers -  directeur Communicatie bij Ministerie van OCW;
  • Jeroen Hellenberg - directeur Corporate Communications bij Holland Casino;
  • Linda Sikkema - Manager Mobiliteitscentrum bij Rabobank; 
  • Sophie Geerts - HR-directeur bij Lidl.

Wat kan HR van Communicatie leren en wat kan Communicatie van HR leren?
"Kort door de bocht: HR kan van communicatie leren dat de manier waarop je iets aanbiedt net zo belangrijk is als wat je aanbiedt. En communicatie kan van HR consistentie leren: nog beter de samenhang bewaken. Een succesvolle employee experience vraagt dat beide disciplines de handen ineenslaan."

Waar zie je nog kansen liggen? 
"De employee experience staat nog in de kinderschoenen. Kansen te over om dit samen – HR en communicatie - op te pakken." En heb je een tip om dit toe te passen? "Een goed begin is het halve werk: bezoek samen met je HR-collega het Employee Journey Festival, zodat je de dag erna samen aan de slag kan gaan met de employee journey van je eigen organisatie", aldus Bea Aarnouts, Managing partner bij Proof.

Wil je meer weten over het Employee Journey Festival op 10 september? Of koop direct je ticket(s) voor het festival op de website van Employee Journey Festival. Tot en met 21 juli kun je met korting je tickets aanschaffen. Voer de code: EJFestL2019 in bij het opmerkingenscherm en dan wordt de factuur automatisch aangepast. Je betaalt dan maar €390,- in plaats van  €690,-.

Reacties op 'Het Employee Journey Festival voor HR- en communicatieprofessionals'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.