Dries Poels wordt Head of Marketing bij Nederlandse Loterij

Dries Poels 200x200.jpgdonderdag 27 juni 2019 11:00

Dries Poels maakt na bijna drie jaar de overstap van bol.com naar Nederlandse Loterij. Hij start per 1 augustus als Head of Marketing. Bij bol.com was hij als Head of Brand & MarCom verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling van het merk. Poels heeft bij verschillende bedrijven gewerkt, waaronder KPN en IKEA.

Bij Nederlandse Loterij is Dries Poels verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de spelmerken. Nederlandse Loterij is de grootste kansspelorganisatie van Nederland en bekend van spelmerken zoals Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Van alle loterijen in Nederland keert Nederlandse Loterij jaarlijks het meeste prijzengeld uit. In 2018 was dat 775 miljoen euro.

Poels vertelt: "Ik kijk er erg naar uit om aan de slag te gaan bij Nederlandse Loterij, waar ik kan bouwen op mijn ervaring die ik bij andere grote merken heb opgedaan. Het is ook een mooi moment om te beginnen, aan de vooravond van de regulering van online kansspelen in Nederland." Ook Nederlandse Loterij kijkt uit naar de komst van de ervaren marketeer. Arno de Jong (CMO) zegt: "Met de komst van Dries is ons team compleet en kunnen met meer slagkracht onze spelmerken verder ontwikkelen."