Wat je als interne communicatieprofessional moet weten over Office 365

Evolve office 365 705x220.jpgmaandag 01 april 2019 10:51

In Nederland zie je een sterke opkomst van Office 365: het alles-in-één-pakket van Microsoft dat gepositioneerd wordt als complete digitale werkplek. Maar wat is de impact van Office 365 nu op interne communicatie? Waarom is het belangrijk dat jij als communicatieadviseur betrokken bent bij de implementatie? En als je wordt betrokken welke mogelijkheden zijn er en welke kies je?

Door Evolve

Evolve, specialist op het gebied van (sociaal) intranet en digitale werkplek, helpt je met deze vragen in de volgende twee artikelen.

Het eerste artikel 'Waarom IC aan tafel moet bij de implementatie van Office 365' gaat over de impact van deze IT-implementatie op interne communicatie. Hierdoor begrijp je beter waarom je als (interne) communicatieprofessional ervoor moet zorgen dat je tijdig in het proces wordt betrokken. Ook worden er tips gegeven voor Office 365-implementatie zonder gedoe.

Als je dan als communicatieprofessional eenmaal aan tafel zit - waarvoor hulde - en er wordt overwogen om (ook) een nieuw intranet te ontwikkelen, wat adviseer je dan? Bouw je in Office 365 of zijn er andere opties? En welke voor- en nadelen hebben deze opties? In het artikel 'Office 365 vs. het sociaal intranet: wat zijn de mogelijkheden?' worden de verschillende mogelijkheden voor je uiteen gezet.

Reacties op 'Wat je als interne communicatieprofessional moet weten over Office 365'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.